جهاد دانشگاهی هنر مرکزی برای پشتیبانی علمی و اجرایی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری
چهار شنبه 9 دی 1394 بازدید: 2816

 

رئیس جهاددانشگاهی هنر گفت: با وجود ساختارهایی که در جهاد دانشگاهی هنر ایجاد و فعال شده، این واحد می تواند به عنوان مرکزی برای پشتیبانی علمی، فنی و اجرایی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و خدمات هنری مورد نیاز کشور به ویژه مجموعه جهاددانشگاهی عمل نماید.

بهزاد رشیدی ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های جهاددانشگاهی هنر، افزود: فعالیت های جهاد دانشگاهی هنر شامل سه حوزه خدمات هنری، آموزش های تخصصی و کاربردی هنر و برنامه های فرهنگی و دانشجویی ملی و دانشگاهی با موضوعات هنری است.

وی گفت: خدمات تخصصی هنری در واحد هنر در سه موضوع "مستندسازی تصویری و مکتوب"، "طراحی مد و لباس"،"طراحی و گرافیک"و "کارگاه شیشه گری"ارائه می شود.

 

مستندسازی تصویری و مکتوب

رشیدی ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای در زمینه مستند سازی تصویری و تولید فیلم های مستند کوتاه با رویکرد فناوری و صنعتی را مهمترین حوزه فعالیتی جهاددانشگاهی هنر خواند و افزود: این فعالیت ها در مرکز مستد سازی دانش و صنعت جهاد هنر انجام می شود و این مرکز در یک سال گذشته فیلم های مستندی را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هلیکوپتری ایران، پژوهشگاه رویان، دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی شریف و بهزیستی و واحد های مختلف جهاد دانشگاهی ساخته است.

 

چهارمین جشنواره نقش تن پوش

رئیس جهاد دانشگاهی هنر در ادامه با تشریح فعالیت های این واحد در زمینه مد و لباس گفت: جهاد دانشگاهی هنر در ماه های اخیر تفاهم نامه ای با کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده و در نظر دارد با توسعه فعالیت های خود در زمینه مد و لباس، بیش از گذشته در این حوزه مهم نقش آفرینی نماید.

وی با اعلام خبر برگزاری چهارمین جشنواره نقش تن پوش، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 14 دی ماه از ساعت 16 الی 18 در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار می شود.

رشیدی گفت: جشنواره طراحی مد و لباس دانشجویی(دیبا) از دیگر فعالیت های واحد هنر است که 7 دی ماه جاری با همکاری دانشکده شریعتی تهران و کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برگزار شد.

 

فعالیت های فرهنگی و دانشجویی

رئیس جهاد دانشگاهی هنر گفت: فعالیت های فرهنگی جهاد هنر با هدف ارتقای سطح دانش و تجربه تخصصی و همچنین تعهد اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر و با کمک خود آنان در سطح دانشگاه هنر برگزار می شود.

وی افزود: در یک سال گذشته برنامه هایی همچون برگزاری سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، ایجاد دبیرخانه جشنواره مد و لباس دانشجویی دیبا، ایجاد کانونهای دانشجویی، گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه هنر، ایجاد دفتر خبرگزاری ایسنا در دانشگاه هنر و همکاری در برنامه های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه هنرطراحی و اجرا شده که هریک در نوع خود آثار و برکات مثبتی در جامعه مخاطبان و به ویژه در بین دانشگاهیان دانشگاه هنر داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بالای دانشگاه هنر و بازدید اخیر رئیس و معاونان دانشگاه هنر از خبرگزاری ایسنا، گفت: با همکاری خبرگزاری ایسنا، دانشگاه هنر و جهاددانشگاهی واحد هنر، به زودی دفترخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دردانشگاه هنر فعالیت خود را آغاز می کند.

 

حمایت از طرح ها و ایده های خلاقانه دانشجویان

رئیس جهاد دانشگاهی هنر نقش دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هنر را در این واحد ویژه و تعیین کننده خواند و گفت: در نظر داریم از توان و قابلیت های استادان دانشگاه هنر نیز در توسعه فعالیت های پژوهشی این واحد استفاده کنیم.

رشیدی با تاکید بر اینکه فعالیت های جهاددانشگاهی همیشه براساس نیازهای جامعه بوده، افزود: امروز نیز رویکرد اصلی ما این است که با تجمیع توان مندی های موجود در دانشگاه هنر و قابلیت ها و تجارب بالای جهاددانشگاهی، در موضوعات مهم و کلیدی هنری و فرهنگی کشور نقش آفرینی کنیم.

وی تاکید کرد: جهاد هنر از ایده ها و طرح های خلاقانه و کاربردی دانشجویان، دانش آموختگان و استادان دانشگاه هنر حمایت می کند و برنامه این است که با کمک خود ایشان ایده های خلاقانه به محصول و نتیجه لازم برسند.

 

آموزشهای تخصصی و کاربردی متناسب با نیازهای کشور

رئیس جهاددانشگاهی هنر با اشاره به فعالیت های آموزشی این واحد، گفت: در مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی این واحد بیش از 100 دوره آموزشی کوتاه مدت، تک درس و کارگاه عملی با موضوعات مختلف هنری، با حضور اساتید برجسته برای جوانان و دانشجویان و با رویکرد تخصصی، اشتغال زایی و کارآفرینی برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی خوشنویسی، گرافیک، انیمیشن، طراحی لباس، مجسمه سازی، چرم دست دوز، عروسک سازی، عکاسی دیجیتال، ساخت زیور آلات، نمایشنامه نویسی، الگوسازی و دوخت، طراحی طلا و جواهر، دوخت سنتی و مدرن، اسکیس و راندوی معماری، دکوراسیون داخلی، سفال، طراحی عمومی، طراحی چهره، طراحی آناتومی، طراحی طلا و جواهر، طراحی لباس، اسکیس و راندو ، نقاشی و نقاشی دیواری و پتینه از جمله دوره های آموزشی این مرکز می باشد.

 

احیای شیشه گری در ایران با آموزش تخصصی در محیط کارگاهی و استاد شاگردی

بهزاد رشیدی با اشاره به سمیناری که با موضوع شیشه گری در 25 آذر ماه در جهاد هنر برگزار شده بود، اعلام کرد: دوره آموزشی شیشه‌گری با حرارت مستقیم(لمپ ورکینگ) برای اولین بار در کشور توسط مرکز آموزشهای تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر طراحی و اجرا می شود.

وی گفت: برای کمک به احیای این رشته هنری و برای اینکه بتوانیم آموزش شیشه گری با حرارت مستقیم را به صورت عملی و به روش استاد شاگردی و کاربردی به فراگیران آموزش دهیم، مرکز خدمات تخصصی و کارگاه شیشه گری را در کنار مرکز آموزش جهاد هنر راه اندازی کرده ایم، تا فراگیران علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی، زیر نظر استادان خود، از نزدیک و به صورت عملی کار شیشه گری را انجام دهند.

رئیس جهاد هنر تصریح کرد: آموزش شیشه گری با حرارت مستقیم که برای اولین بار در کشور در جهاد دانشگاهی هنر آغاز شده، مصداق آموزش های تخصصی و کاربردی، شغل محور بودن و تناسب با نیازهای جامعه می باشد و امیدواریم جهاد دانشگاهی هنر به پایگاهی برای احیای شیشه گری ایران تبدیل شود.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir