نمایشگاه گروهی ضیافت
پنج شنبه 8 مهر 1400 بازدید: 1655

نمایشگاه گروهی ضیافت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، نمایشگاه گروهی از آثار هنرجویان رشته مجسمه سازی مرکز آموزش های این واحد به همت مدیریت مرکز آموزش و حمید جعفری شکیب مدرس با سابقه دوره های طراحی، نقاشی و مجسمه سازی و با مشارکت ترانه تاج مالی، سروش توکلی، دلارام رزازان، وحید عزیزی، یگانه موسوی، مهران نقوی، پروانه نوربخش، مهدی یوسفی نژاد و ریحانه وثوقی هنرجویان برتر این رشته، روز جمعه نهم مهرماه 1400 افتتاح می شود.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: مارسل دوشان در اوایل قرن بیستم با ارائه «حاضر آماده ها» جریان تازه ای در روند هنر ایجاد کرد که تا امروز ادامه دارد. اندی وارهول و جف کونز نیز با رویکردی تازه این ایده را به نمایش گذاشته اند. آثار نمایشگاه حاضر با استفاده از سوژه های آماده و با تکنیک های مختلف، قالبگیری و تکثیر شده اند. هر کدام از آنها به تنهایی چندان موثر دیده نمی شوند. اما زمانیکه در قالب یک اینستالیشن (چیدمان) در کنار یکدیگر قرار می گیرند، روایتگر ضیافتی می شوند که نمایشی است از زندگی و تمناهای بشری؛ آرزو و امیالی که گاه دست یافتنی و گوارا هستند و گاه مسیری به سوی نیستی و نابودی...

جعفری شکیب درباره این رویداد گفت: این نمایشگاه با همکاری 9 نفر از هنرجویان رشته مجسمه سازی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر شکل گرفته و ساختار ارائه در آن به صورت چیدمان می باشد و آثار با رویکرد حاضر آماده ها قالبگیری و تکثیر شده اند.

وی افزود: در این مجموعه که به شکل یک ضیافت ارائه می گردد از نمادهای مختلفی استفاده شده است؛ از جمله دست هایی که از بشقاب بیرون آمده اند و حس تمنی و آرزو را القا می کنند و در کنار آن خوردنی ها و آشامیدنی هایی هستند که نشانی از امیال دست یافتنی و گوارای بشری می باشند. اما در روی میز عناصری مثل جمجمه و خنجر هم دیده می شوند که نماد آرزوهای محال هستند که در نهایت انسان را به انحطاط می کشانند.

افتتاحیه این نمایشگاه فردا جمعه 9 مهر 1400 و از ساعت 17 (5 عصر) با حضور بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر برگزار می شود. لازم به ذکر است افتتاحیه با هدف جلوگیری از ازدحام و به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت Live در قالب نمایش و گفتگوی زنده، از طریق پیج اینستاگرامی مرکز آموزش واحد هنر به نشانی instagram.com/Honar_Amoozesh_Jahad نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است این نمایشگاه در محل مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر (مرکز آموزش شماره 1 هنر) به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، دروازه دولت، خیابان خاقانی، پلاک 81 برگزار می شود و تا 16 مهرماه 1400 بازدید از آن برای عموم علاقمندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آزاد است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir