حضور گرم و صمیمانه رییس جهاددانشگاهی در جهاددانشگاهی هنر
شنبه 12 آذر 1401 بازدید: 672

حضور گرم و صمیمانه رییس جهاددانشگاهی در جهاد دانشگاهی هنر

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر ضرورت و اهمیت بالای هنر و فرهنگ برای کشور و نقش جدی هنرمندان در تمدن سازی گفت: باید توسعه هنر و تربیت هنرمندان متعهد، اخلاق‌گرا و انقلابی را در این نهاد در اولویت قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی صبح روز پنجشنبه دهم آذرماه 1401 با حضور در جهاد دانشگاهی هنر و بازدید از فعالیت‌ مراکز و بخش های مختلف آن، از نزدیک با خدمات و دستاوردهای این واحد آشنا شد.

آشنایی با فعالیت های مرکز مستندسازی دانش و فناوری (رسان فیلمخدمات هنری مرکز انگاره، مرکز نمایش های کاربردی، فعالیت های انتشاراتی، فعالیت های مرکز آموزش های تخصصی کاربردی و  آثار و تولیدات فراگیران آن مرکز و همچنین  فعالیت های فرهنگی و دانشجویی همچون جشنواره های فردا، دیبا و نقش تن پوش و... از جمله برنامه های این بازدید بود.

 رییس جهاددانشگاهی در این بازدید و در جمع مدیران و اعضای واحد هنر گفت: حوزه‌های هنری و فرهنگی اهمیت بسیاری  برای جوامع دارد و باید تربیت هنرمندان متعهد، اخلاق‌گرا و انقلابی را در این نهاد در اولویت قرار دهیم. این موضوع در آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و دانشگاه ها به‌خوبی نمی‌توانند این مأموریت را انجام دهند؛ اما در نهادی همچون جهاددانشگاهی این توانایی وجود دارد و می‌توانیم قرارگاهی هنری برای این موضوع ایجاد کنیم.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به فعالیت های واحد هنر در خصوص مستندسازی فعالیت های صنعتی و فناورانه در کشور، تصریح کرد: داشتن پیوست رسانه‌ای و هنری برای طرح ها، پروژه‌ها و فعالیت های صنعتی و فناورانه اهمیت بسیار بالایی دارد. بر این اساس در نظر داریم در جهاددانشگاهی درصدی از منابع پژوهشی را برای تهیه این پیوست ها اختصاص دهیم تا با همکاری اداره کل روابط عمومی و مرکز مستندسازی جهادهنر این پروژه‌ها به خوبی مستندسازی و اطلاع رسانی شود.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه در جمع مدیران و اعضای واحد هنر تاکید کرد: آثار هنری تصویری در این نهاد یا باید توسط جهاد دانشگاهی هنر تولید شود و یا با نظارت و تایید این واحد انجام شود.

وی با اشاره به برنامه های جهاد دانشگاهی هنر در ایجاد مرکز هنرهای نمایشی کاربردی و دوره های تربیت مربیان هنر مهد کودک و پیش دبستانی، این کارها را از اقدامات خوب و با اهمیت جهاددانشگاهی واحد هنر ذکر کرد و گفت: در کنار تداوم و توسعه این فعالیت ها، باید به تولید محتوای آموزشی این حوزه نیز توجه شود. حتی می توان این اقدامات را در یک بسته آموزشی مهارتی، پودمانی و یا یک‌رشته تحصیلی در مقطع کاردانی آموزش داد.

دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی موضوع طراحی صنعتی را نیز دارای اهمیت دانست و بابیان اینکه در کنار تولید مکانیکی قطعات صنعتی، طراحی مناسب و ظاهر آنها نیز اهمیت بسیاری دارد گفت: جهاد دانشگاهی واحد هنر در این حوزه نیز می‌تواند یک برنامه ویژه داشته باشد و فعالیت‌هایش را در این زمینه نیز گسترش دهد.

ارتقای توان علمی این واحد و توجه به حوزه بین‌الملل از دیگر نکات مطرح‌شده توسط رییس جهاددانشگاهی در این بازدید بود که در  این رابطه دکتر مسلمی نائینی گفت: از ظرفیت حضور و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشورمان نباید غافل شویم و باید برای آنها نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری برنامه داشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی در پایان این نشست صمیمانه با تقدیر از فعالیت ها و خدمات جهادگران در واحد هنر، توجه به دغدغه‌های نیروی انسانی را از اولویت‌ها در دوره جدید دانست و تاکید کرد: تاثیر فعالیت های هنری و فرهنگی، گاهی چندین برابر سایر فعالیت ها است و تلاش خواهیم کرد جهاددانشگاهی را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

- توسعه جهاددانشگاهی هنر در راستای ضرورت ها و اهداف کشور

بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر نیز در این بازدید حضور زودهنگام دکتر مسلمی نایینی را امید آفرین و نویدبخش موضوع توسعه هنر در جهاددانشگاهی و استفاده از قابلیت های هنر در سطح جهاد و در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این موضوع بیانگر اهمیت موضوع هنر در جهاد است و مسئولیت ما اعضای جهاد دانشگاهی هنر را بیشتر خواهد کرد.

با اشاره به برنامه های توسعه ای جهاددانشگاهی هنر گفت: خوشبختانه امروز در زمینه های کاری انتخاب شده برای واحد هنر صاحبت دانش، تجربه و اعتبار شده ایم و  ساختارهای ایجادشده در جهاددانشگاهی هنر آماده بهره‌برداری است و این واحد آماده توسعه فعالیت‌ها در امور مختلف و اثرگذاری بیشتر در راستای اهداف کشور است.

رییس جهاددانشگاهی واحد هنر تصریح کرد: ما چاره ای جز توسعه و ارتقای هنر نداریم. قبلا هنر صرفا پشتیبان فرهنگ و فعالیت فرهنگی بود، اما امروز، دیگر همه ابعاد زندگی بشر با هنر عجین شده و بدون تردید سرمایه گذاری در عرصه هنر در جهاد، می تواند به نسبت سایر حوزه ها که کنون تمام اعتبار و انرژی جهاد در خدمت آنها بوده، بازدهی بیشتری برای کشور و برای جهاد داشته باشد. و درخواست من نگاه ویژه و مثبت جنابعالی و سایر مدیران ارشد جهاد نسبت به مقوله "هنر در جهاد" و "توسعه جهاد هنر" است.

وی در ادامه پیشنهادها و درخواست‌های خود را مطرح کرد که تصویب سند و بیانیه مأموریت جهاددانشگاهی در عرصه هنر، ایجاد مرکز/سازمان روایت پیشرفت ایران، کمک مالی برای تکمیل تجهیزات کارگاهی مرکز آموزش و تکمیل فضاهای  کارگاهی، تصویب طرح توسعه مرکز هنرهای نمایشی کاربردی و تجمیع ظرفیت‌های هنری جهاددانشگاهی در یک ساختار منسجم و قدرتمند مهمترین آنها بود.

- نشست صمیمانه دکتر مسلمی نائینی با اعضای جهاددانشگاهی هنر

در بخش دیگری از این بازدید نشست صمیمانه دکتر مسلمی نائینی با مدیران و اعضای این واحد جهاددانشگاهی برگزار شد که ازجمله مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در این نشست می‌توان به مواردی چون ضرورت تکمیل تجهیزات موردنیاز برای آموزش‌های هنری و فضا های کارگاهی، ضرورت اعتماد بیشتر مدیران به هنرمندان و مقوله هنر، ضرورت توسعه فعالیت های رفاهی در جهاد، ضرورت ترمیم و همسان سازی حقوق و دستمزد در سطح جهاددانشگاهی، ضرورت ایجاد عدالت در پرداخت تسهیلات مالی و بانکی در دفترمرکزی و واحدها و... اشاره کرد.

 

 

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir