برگزاری دوره جدید آموزشی در جهاد دانشگاهی هنر
یکشنبه 18 دی 1401 بازدید: 389

برگزاری دوره جدید آموزشی در جهاد دانشگاهی هنر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، از ترم زمستان 1401 دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی به لیست دوره های آموزشی مرکز آموزش های تخصصی کاربردی واحد هنر افزوده می شود. شروع این دوره از بیستم دی ماه جاری می باشد.

این دوره آموزشی حاصل فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در مرکز هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر می باشد و در واقع ترکیب مطالعات روانشناسانه و علوم تربیتی با تئاتر و نمایش می باشد. به تجربه ثابت شده است با استفاده از تئاتر و نمایش خلاق می توان کیفیت مهارت های ارتباطی مربی های دوره های پیش دبستانی از جمله کودکستان ها را تا سطح معنی داری ارتقا داد. نتایج چندین پژوهش در این ارتباط نشان می دهد که استفاده از تئاتر تعلیمی و تربیتی در کودکستان ها علاوه بر اینکه نوعِ ارتباط مربی و کودک را به یک فعالیت مشارکتی و سودمند (و نه یک جانبه و یکطرفه) تبدیل می کند همچنین موجب شکوفا شدن استعدادهای کودکان شده است.

از مهمترین اهدافی که در این دوره تخصصی و کاربردی دنبال می شود می توان به مواردی همچون: آموزش مبانی نظری تئاتر تعلیمی و تربیتی، آشنایی با تئاتر درمانی و بازی درمانی، آشنایی با نمایش خلاق، تقویت مهارت های مربیان در پیشبرد فرایند نمایش خلاق، تمرین و به کارگیری مبانی نظری و مهارتهای تئاتر تعلیمی و تربیتی، فاصله گرفتن از آموزش های یک طرفه با استفاده از مشارکت کودکان و ... اشاره نمود.
جامعه هدف این دوره مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی و یا علاقمندان به فعالیت در این حوزه می باشد. دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی در 9 بخش: آشنایی با تئاتر درمانی، بازی با مغز با تمرینات تئاتر، آشنایی با بازی درمانی، افزایش مهارت های فردی و اجتماعی کودکان با تئاتر، آموزش تفکر خلاق، بازی و یادگیری، نقش مربی در پیشبرد نمایش خلاق، دیدن و تحلیل نمایش کودک و یادگیری کودک با شعر و موسیقی در 47 ساعت آموزشی بصورت تئوری و عملی با حضور اساتید مجرب و دانشگاهی ارائه می شود.

در پایان این دوره از فراگیران انتظار می رود تا علاوه بر دانش گذشته خویش، بتوانند نحوه استفاده از تکنیک های مربیان نمایش خلاق را در ارتباط با کودکان به اجرا بگذارند و با مشارکت دادن کودکان در فرایند نمایش، خلاقیت و فعالیت های ذهنی و بدنی را در آن ها تقویت کنند.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir