گزارشی از نهمین نشست تخصصی هنرهای نمایشی کاربردی
شنبه 1 بهمن 1401 بازدید: 781

نهمین نشست تخصصی مرکز هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر با موضوع «بررسی شرایط حال حاضر تئاتر کودک و نوجوان ایران و نمایش خلاق» با حضور استادان و کارشناسانی از رشته های مختلف نمایشی در جهاد دانشگاهی هنر برگزار  شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، نهمین  نشست تخصصی مرکز هنرهای نمایش کاربردی جهاددانشگاهی هنر، با حضور دکتر قطب‌الدین صادقی پیشکسوت، نویسنده و کارگردان تئاتر، حسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان با سابقه نمایش کودک و نوجوان، بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی واحد هنر، دکتر رحمت امینی مدرس دانشگاه و مشاور مرکز نمایش‌های کاربردی، حمیدرضا کاظمی‌پور دبیر فیلم و نمایش وزارت آموزش و پرورش، سید جمال میرجعفری مدرس و فعال تئاتر شورایی و طهورا کریم خانی نویسنده و فعال نمایش خلاق  عصر روز چهارشنبه 28 دی ماه 1401 در جهاد دانشگاهی هنر برگزار  شد.

دکتر قطب الدین صادقی در ابتدای این نشست ضمن ارائه سیری تاریخی در باب تئاتر آموزشی در فرانسه و جهان، مقدمه کاملی برای آغاز بحث ارائه داد.

در ادامه با ذکر نکاتی پیرامون محوریت این نشست تخصصی دکتر امینی هدایت مباحث را بر عهده گرفت.

حمیدرضا کاظمی‌پور با تشریح چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر درسی توسط وزارت آموزش و پرورش، از اقدامات این وزارتخانه در راستای رشد تئاتر در جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش خبر داد.

حاضرین ضمن ابراز خرسندی از اقدام این وزارتخانه پیشنهادات خود را در مورد نحوه برگزاری این جشنواره ارائه دادند.

حسین فدایی حسین با تشریح مباحثی در باب شرایط امروز نمایش خلاق در ایران مقدمه‌ای از اوضاع این شاخه از تئاتر کاربردی بیان کرد. 

در این نشست بهزاد رشیدی واحد هنر، ضمن قدردانی از حمایت متخصصان این حوزه، حمایت خود را از همکاری با وزارت آموزش و پرورش و سایر سازمان‌ها اعلام کرد و همچنین از استقبال و اشتیاق مرکز جهاد دانشگاهی در حوزه‌های تخصصی نشر و فعالیت‌های آموزشی نمایش‌های کاربردی خبر داد.

در انتهای نشست حاضران ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی واحد هنر در راستای انتشار کتب تخصصی و فعالیت های پویا در حوزه هنرهای نمایشی کاربردی، بر همکاری خود با این مرکز و تداوم سلسله نشست‌های تخصصی این مرکز تاکید نموده و موضوعات پیشنهادی نشست های بعدی این مرکز را ارایه کردند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir