رویاهایتان را بسازید
دوشنبه 12 مهر 1395 بازدید: 3364

                      همه هنرجویان اولین «دوره آموزشی طلا وجواهرات» جهاددانشگاهی هنر جذب بازار کار شدند

رویاهایتان را بسازید

 

«اگر رویاهایتان را نسازید، یک نفر استخدام‌تان می‌کند تا رویاهای او را بسازید.» تردیدی نداریم این سخن را شنیده‌اید. ولی پرسش اینجاست که تا چه حد به آن عمل می‌کنید؟ همه ما برای خودمان رویاهایی داریم که 99.99 درصد آنها در حد یک رویا یا آرزو در سراچه ذهنمان باقی می‌مانند. اما یک لحظه صبر کنید، بیایید اینبار طور دیگری باشید؛ بیایید برای یکبار هم که شده خودتان رویاهایتان را بسازید و در استخدام دیگران نباشید. ممکن است در نگاه اول سخت باشد... اما نگران نباشید کسانی هستند که گام‌به‌گام تا ساختن رویایتان همراه شما خواهند بود...

 

ظرفیت بالای کارآفرینی و اشتغالزایی رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر

هنر و صنعت «طلا و جواهر» در ایران از قدمتی چندهزار ساله و سابقه ای درخشان برخوردار است. این رشته همواره به عنوان یک ابزار فرهنگی و هنری تاثیرگذار شناخته می شده است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم ایران ششمین بازار بزرگ طلا و جواهر در جهان است؛ اما با این پیشینه تاریخی و این بازار وشرایط بالقوه، کشور ما نه سبک و سیاقی ثبت‌ شده در طراحی طلا و جواهر دنیا دارد و نه سهم بزرگی از بازار جهان و حتی بازار داخلی...!

کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا جزو سرآمدان هنر – صنعت طراحی و ساخت طلا و جواهر  دنیا هستند. در اغلب این کشورها، این رشته به عنوان یک رشته مستقل دانشگاهی تدریس می شود و در برخی دیگر این رشته را در زیرمجموعه صنعت مد می بینیم. برخی کشورها آکادمی های تخصصی در زمینه طراحی طلا و جواهرات دارند. این کارها در کناربهره گیری از صنایع مکمل و تکنولوژی روز دنیا باعث موفقیت هر چه بیشتر این کشورها در این زمینه شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند: «علاقه‌ای که ایرانیان از دیرباز به خرید طلا و جواهر داشته‌اند، همچنین تحولات اقتصادی 20 ساله اخیر به همراه تغيير در نگرش اقتصادي خانوارها به طلا، ثابت مي‌كند که در صورت توجه جدی به این حوزه و ایجاد تحولی مثبت در آن، به‌خصوص در زمینه طراحی، نه‌تنها می‌توان بازار داخل را رونق بخشید و آن‌را به دیگری واگذار نکرد، بلکه در عرصه جهانی و صادرات نیز صنعت طلای ایران امکان عرض‌اندام بیشتری پیدا می‌کند... و این به معنای فرصتی طلایی! برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار در رشته هنری طراحی طلا و جواهر است.»

 

یک تجربه موفق

مرکز آموزش­های تخصصی کاربردی جهاددانشگاهی دانشگاه هنر، شما را با تجربه­ای موفق در ساختن ایده‌های ذهنی‌تان، همراهی و پشتیبانی می کند. این مرکز دوره آموزشی طراحی طلا و جواهرات را با رویکرد کسب مهارت و ایجاد اشتغال طراحی و تدوین کرده و در حال برگزاری آن است.

مدیر این مرکز می گوید: هدف از برگزاری دوره طراحی طلا و جواهر در جهاد دانشگاهی هنر تربیت کارشناسانی است که بتوانند به صورت حرفه ای در زمینه طراحی طلا و جواهر خدمات تخصصی ارایه کرده و کارهای خلاقانه و نوآورانه متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی انجام دهند.

وی اعلام می کند: هنرجویان جهاد هنر پس از گذراندن 3 ترم، به طور تخصصی رشته طراحی طلا و جواهر را فراگرفته و به عنوان کارشناسان حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

خانم خلیلی با اشاره به برنامه های مرکز آموزش های تخصصی کاربردی هنر، ادامه می دهد: این مرکز برای اولین بار دوره آموزشی طراحی طلا و جواهرات را بر ساس اهداف آموزشی خود، تدوین کرد و در دوره اول برگزاری آن 6 نفر را تحت این آموزش های تخصصی قرار داد. خوشبختانه همه این فراگیران با حمایت استادان این مرکز جذب بازار کار شده‌اند و طرح‌های ایشان در مرحله ساخت و ورود به بازار قرار دارد.

وی می گوید: دوره طراحی طلا و جواهرات جهاد دانشگاهی هنر، دوره‌ای صرفا مبتنی بر آموزش‌های نرم‌افزاری و مدلسازی نیست و در آن سعی می شود مهارت‌های تخصصی و عملی و مهمتر از همه خلاقیت و نو آوری در هنرجویان ایجاد شود.

این موفقیت دلچسب که در سایه تلاش و استعداد هنرجویان دوره طلا و جواهر به‌دست آمده، از آن جهت مورد توجه است که نشان از ورود بدون وقفه فراگیران این مرکز به بازار کار دارد.

 

حشمت‌الله ایمانی، از استادان برجسته این حوزه که از مدرسان اصلی دوره طلا و جواهر در جهاددانشگاهی هنر است، اعتقاد دارد: «یکی از ضعف‌های اصلی صنعت طلا و جواهر در کشور ما طراحی و ارائه ایده‌های جذاب است. مهارت و ظرافت در طراحی به همراه توجه به فرهنگ و سنت‌های جاری در کشور از نکات مهمی هستند که در بسیاری از آموزش‌ها مغفول می‌مانند. همه تلاش ما در جهاددانشگاهی هنر توجه به آموزش‌های طراحی و توانمندسازی هنرجو برای ورود به بازار کار و حتی کارآفرینی است که به لطف خدا توانسته‌ایم نتیجه این کوشش‌ها را با جذب هنرجویان این مرکز به بازار کار ببینیم.»

یکی از هنرجویان مرکز آموزش‌های کاربردی جهاددانشگاهی هنر نیز می‌گوید: «در بسیاری از مراکزی که طراحی طلا و جواهر تدریس می‌شود بیشتر مدلسازی طرح‌های ساخته شده و پرطرفدار مدنظر قرار دارد اما آموزش‌هایی که ما در جهاد هنر دیده‌ایم صرفا به مدلسازی و الگوبرداری از ایده‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی ختم نمی‌شود و مدرسان خیلی تلاش می کردند ما به عنوان طراح و خلاق در این حوزه پرورش دهند.»

گفتنی است ترم پاییز دوره «طراحی طلا و جواهر» از نیمه دوم مهرماه در جهاددانشگاهی هنر آغاز خواهد شد. همچنین ثبت‌نام در دوره‌ها به‌صورت الکترونیکی و از طریق 2 وب‌سایت www.jdart.ir و www.jdhonar.ir  امکان‌پذیر خواهد بود.

جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر علاوه بر رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر، کلاس های هنری و دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی هنر را با سرفصل های جدید و کاربردی و با رویکرد کسب مهارت و کارآفرینی طراحی کرده و در پاییز 95 برگزار می کند.

این واحد در سه ماهه پاییز 1395 دوره­های آموزشی الگوسازی و دوخت لباس، تکنین فیوزگلس در شیشه گری، طراحی، عکاسی دیجیتال، طراحی لباس، نقاشی، عکاسی،گرافیک، دوخت های سنتی، سفالگری، نرم افزارهای هنر و معماری، طراحی و چاپ پارچه، پتینه و نقاشی دیواری، چرم دست دوز، تربیت مربی هنر کودک، معماری و دکوراسیون داخلی، تصویرسازی، خوشنویسی، نازک کاری چوب و معرق چوب و سفالگری را ارایه کرده و برگزار خواهد کرد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir