ورکشاپ دوخت مانتوهای خاص ویژه هنرجویان طراحی لباس و الگوسازی و دوخت در جهاددانشگاهی هنر برگزار شد
شنبه 4 دی 1395 بازدید: 3084

 ورکشاپ دوخت مانتوهای خاص ویژه هنرجویان طراحی لباس و الگوسازی و دوخت در جهاددانشگاهی هنر برگزار شد

هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
نقوش ایرانی تا دلتان بخواهد جذاب و دلربا هستند و تا همین چند سال پیش غیبت‌شان در طرح‌های مدرن خاطر ایرانیان علاقه‌مند به فرهنگ و تمدن کهن این مرز و بوم را می‌آزُرد. به همین سبب با تلاش و کوشش گروهی از هنرمندان ایرانی در گوشه‌گوشه جهان، مدتی است توجه طراحان مد و لباس چه در ایران و چه خارج از مرزهای فرهنگی ایران‌زمین به این نقش‌های اساطیری و روح‌افزا جلب شده. نقش‌هایی که از دل برآمده‌اند و لاجرم بر دل هر انسانی می‌نشینند. در کشور عزیرمان نیز کشف این جذابیت و آرامشی که طرح و نقش ایرانی به انسان‌ها می‌بخشد سبب شده روی انواع گونه‌گون لباس‌ها از جمله مانتو-که لباس رسمی عده کثیری از بانوان ایرانی است- نقش ببندند.
توجه ویژه جهاددانشگاهی هنر به ساماندهی حوزه مد و لباس
به همت مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد هنر، کارگاه یک‌روزه دوخت مانتوهای خاص، منقش به نقوش زیبای ایرانی در روز پنج‌شنبه دوم دیماه 1395 برگزار شد. تدریس در این کارگاه، بر عهده جناب آقای مازیار ملکی از پژوهشگران و استادان برجسته حوزه طراحی مد و لباس به سبک ایرانی بود. در سابقه ایشان تدریس در موسساتی چون مجله کوک، طراحان مد، جهاددانشگاهی هنر؛ همچنین طراحی برند ملانی و 2 کالکشن ایرانی به نام‌های خورشید و هوردخت به‌علاوه‌ پژوهش درخصوص «لباس قومیت و اقوام ایرانی» به چشم می‌خورد.
از شور و اشتیاق هنرجویان حاضر در این ورکشاپ و حوصله و دقت استاد ملکی در انتقال مهارت‌ها به فراگیران، می‌توان دریافت ساماندهی مد و لباس در کشورمان با تکیه بر طرح‌های ایرانی-اسلامی و ارائه بیانی مدرن از این طرح‌‌ها نه‌تنها دور از دسترس نیست بلکه در چند قدمی‌مان ایستاده. با بهره‌گیری از نقوش اصیل ایرانی-اسلامی و افزودن چاشنی خلاقیت می‌توان تن‌پوشی متناسب با نیازهای مردم این مرزوبوم طراحی و حتی به سایر کشورهای منطقه و جهان به عنوان نمادی از فرهنگ و تمدن کشورمان صادر کرد. بی‌تردید راهی که استادانی چون مازیار ملکی آغاز کرده‌اند، مسیری نیک و پسندیده در عرضه و معرفی هر چه بهتر و بیشتر توانمندی‌های فرهنگی کشور عزیرمان ایران، به جهانیان است. امیدواریم این حرکت فرهنگی به سراسر بدنه فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی تسری یابد. 
در نهایت این خبر خوش را نیز باید به استادان و پژوهشگران فعال در این زمینه بدهیم که محدثه خلیلی، مدیر مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد هنر اعلام کرده: «این مرکز آموزشی از کلیه استادان و مدرسان حوزه مد و لباس، جهت برگزاری ورکشاپ‌های ویژه و همکاری همه‌جانبه دعوت به عمل آورده و دست پژوهشگران این حوزه را به گرمی می‌فشارد.»
 

 

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir