کلاری، عادل و کیانی داوران بخش عکس جشنواره صنعتی
دوشنبه 2 اسفند 1395 بازدید: 2124

محمود کلاری، شهاب‌الدین عادل و داریوش کیانی به عنوان داوران بخش عکس چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، این داوران آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارزیابی خواهند کرد و برگزیدگان خود را در بخش های مجموعه و تک عکس صنعتی و تبلیغاتی معرفی می کنند.

بخش عکس جشنواره فیلم فردا از دوره گذشته اضافه شده و در این دوره برای اولین بار آثار تبلیغاتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محمود کلاری متولد۱۳۳۰ در تهران است که علاوه بر مدرک تحصیلی شناخت و تکنیک عکاسی، یکی از برجسته‌ترین مدیران فیلمبرداری سینمای ایران به حساب می‌آید. وی در حوزه عکس، عکاسی خبری برای نشریات داخلی و آژانس بین‌المللی عکس سیگما، انتشار کتاب خیابان انقلاب شامل مجموعه عکس‌های سال 1357 و برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکاسی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه دارد.

کلاری مدیریت فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی متعددی مانند سرب، از کرخه تا راین، بوی کافور عطر یاس، دلشدگان، جدايي نادر از سيمين، برف روي كاج‌ها، استرداد، گذشته، ماهی و گربه، بادیگارد، فراری و... را برعهده داشته است.

شهاب الدین عادل متولد 1333 در دزفول است که دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر دارد. او علاوه بر عکاسی تعدادی از فیلم‌های سینمای ایران، سرپرست دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، عضو شورای چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر ایران، عضو کمیته علمی و آموزشی سازمان سینمایی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، عضو هیأت موسس و شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران بوده است.

از آثار وی می‌توان به عکاسی فیلم‌های سینمایی بازمانده، باشو غریبه کوچک، شوکران، دختری با کفش‌های کتانی و... اشاره کرد. برگزاری چندین نمایشگاه‌ انفرادی عکس و برگزاری نمایشگاه‌های عکاسان سینمای ایران در خانه هنرمندان و ایام جشنواره فیلم فجر به همراه تالیف و تجربه چندین کتاب سینمایی، عکاسی و تئاتر از جمله فعالیت‌های متعدد وی بوده است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir