داوری «نقش تن‌پوش» با ادغام رویکرد هنری و صنعتی
سه شنبه 29 فروردین 1396 بازدید: 1879

 داور پنجمین جشنواره «نقش تن‌پوش» تجاری‌سازی آثار برتر جشنواره را از اهداف مهم این دوره دانست و گفت: داوری آثار این دوره از جشنواره با ادغامی از رویکرد هنری و صنعتی انجام شد.

 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، مهدی محمودی - سرکمیته هیئت داوران «نقش تن‌پوش» - درباره آثار این دوره از جشنواره اظهار کرد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های داوری آثار، قرار گرفتن هنر و صنعت در کنار یکدیگر بود، به این معنا که اعضای هیئت داوران ترکیبی از فعالان و تولیدکنندگان توانمند در حوزه پوشاک مردانه و تی‌شرت و نمایندگانی از میان اساتید دانشگاه و طراحان آزاد و برگزیده جشنواره مد و لباس فجر بودند.
 
او تجاری‌سازی آثار برتر جشنواره را از اهداف مهم این دوره ارزیابی کرد و گفت: به همین منظور داوری آثار جشنواره با ادغامی از رویکرد هنری و صنعتی انجام شد. در همین راستا ۵۰ درصد از امتیاز داوری آثار به وجوه هنری و ۵۰ درصد دیگر را به جنبه‌های صنعتی و قابلیت‌های تجاری‌سازی آثار اختصاص دادیم.
 
داور پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش ادامه داد: در پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، داوری را ادغامی از هنر و صنعت قرار دادیم تا معطوف به بازاری که داوران بازار را تأیید می‌کنند، حرکت کنیم. به نظر می‌رسد این امر باید یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در راستای برگزاری جشنواره‌های حوزه مد و لباس باشد.
 
محمودی با اشاره به این‌که ۵۰ تا ۸۰ اثر برای بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: این تعداد اثر، متناسب با فضای نمایشگاهی انتخاب می‌شود و امید است در دوره‌های بعدی جشنواره، آثار در مقیاس بزرگتر به مخاطبان ارائه شوند.
 
سرکمیته هیئت داوران پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش افزود: جشنواره‌ها در گذر زمان رشد می‌کنند و امید است با وجود تلاش‌های جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و حمایت‌های معنوی نهادهایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد برگزاری جشنواره‌ای پویا و اثربخش در عرصه مد و لباس باشیم.
 
 نقش تن پوش، تلاشی برای الگوسازی و ترویج استفاده از طرح‌ها و نقش‌های ایرانی - اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها، ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا روی تن‌پوش یا همان تی‌شرت ساده است. این جشنواره در بخش‌ مسابقه و همچنین بخش جنبی شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن‌پوش است که از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.jdart.ir مراجعه کنند.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir