ترکیب هنر و خلاقیت ایرانی به ایجاد رونق کسب و کار می‌انجامد
شنبه 22 مهر 1396 بازدید: 2284

 ترکیب هنر و خلاقیت ایرانی به ایجاد رونق کسب و کار می‌انجامد

 
رییس جهاددانشگاهی هنر گفت: فراگیری رشته‌های هنری اگر با نوآوری و خلاقیت ایرانی همراه شود، می‌تواند باعث رونق کسب و کار، توسعه کارآفرینی و رفع مشکل اشتغال جوانان شود.
به گزارش ایسنا، بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی هنر در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و رونمایی از دوره‌های آموزشی ترم پاییز این واحد، ضمن بیان این مطلب، گفت: ظرفیت رشته‌های هنری در خود اشتغالی و ایجاد کسب و کار و توسعه کارآفرینی در کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه استفاده چندانی از این قابلیت نمی‌شود.
وی افزود: هر روز ادعا می کنیم که «هنر نزد ایرانیان است و بس» و همواره به وجود هنرمندان و هنر ایرانی در دوره های گذشته افتخار می‌کنیم، اما شرایط رشد و توسعه هنر به ویژه هنرهای اصیل ایرانی را فراهم نمی‌کنیم و تلاش ویژه‌ای برای فراگیری فردی رشته‌های هنری نیز نداریم.
بهزاد رشیدی با طرح این سوال که واقعا چرا نباید هر ایرانی حداقل در یک رشته هنری مهارت داشته باشد، اعلام کرد از ابتدای ترم پاییز مرکز هنرهای تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر کمپینی با عنوان «من هنرمند هستم» به راه انداخته تا با این روش توجه جامعه را به مساله آموزش تخصصی هنر و ترویج فراگیری رشته های هنری جلب نماید. این مرکز در تلاش است موضوع فراگیری هنر و اینکه هر ایرانی یک رشته هنری بیاموزد را در جامعه نهادینه نماید.
رییس جهاد دانشگاهی هنر ادامه داد: مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی این واحد در حال حاضر زیرساخت ها و امکانات آموزشی مورد نیاز برای فراگیری رشته های هنری را فراهم کرده و استادان مجرب، جوان و خلاقی را در رشته‌های مختلف هنری بکار گیری کرده و آماده خدمات دهی به اقشار مختلف در زمینه آموزش و فراگیری رشته های هنری تخصصی و کاربردی می‌باشد.
وی گفت: اشتغال فقط استخدام در مراکز و ادارات دولتی نیست و ظرفیت این مراکز نیز برای اشتغال بسیار محدود است؛ ما معتقدیم جوانان جویای کار می‌توانند با کسب مهارت ها و دانش در یکی از رشته‌های هنری و با داشتن قدری خلاقیت و نوآوری، به راحتی جذب بازار کار شده و یا کسب و کاری برای خود ایجاد نمایند.
وی با اشاره به سوابق جهاد دانشگاهی به ویژه جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر در آموزش های تخصصی و کاربردی افزود: براساس همین ضرورت ها، کلاس های هنری و دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی هنر را با سرفصل های جدید، به روز و کاربردی و با رویکرد کسب مهارت هنری طراحی کرده‌ایم و در دو قالب دوره‌های آموزشی تک درس و دوره های آموزش تخصصی ترمیک و در فصول مختلف سال برگزار می کنیم.
رشیدی ادامه داد: در ترم پاییز دوره¬‌های آموزشی الگوسازی و دوخت لباس، طراحی، عکاسی دیجیتال، طراحی لباس، طراحی طلا و جواهرات، نقاشی، گرافیک، تصویر سازی، دوخت های سنتی، سفالگری، نرم افزارهای هنر و معماری، طراحی و چاپ پارچه، پتینه و نقاشی دیواری، چرم دست دوز، تربیت مربی هنر کودک، معماری و دکوراسیون داخلی، خوشنویسی، نازک کاری چوب و معرق چوب، قلم‌زنی، مینا و نقاشی خانه‌بندی و ساخت زیورآلات ارایه شده و آماده پذیرش و ثبت نام علاقمندان و جوانان دانشجو می باشد.
رییس جهاد دانشگاهی هنر با اعلام این موضوع که کلاس های هنری ترم پاییز از 20 مهر ماه آغاز خواهد شد، از علاقمندان دعوت کرد با مراجعه به وب سایت های www.jdart.ir و www.jdhonar.ir  اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه دریافت نمایند و یا برای دریافت مشاوره تخصصی با شماره تلفن‌های 88328653 الی 5 و 09389382473 تماس بگیرید و یا به کانال تلگرامی @jdhonar  متصل شوند.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir