دانشجویان ورودی جدید از باغ کتاب بازدید کردند
سه شنبه 25 مهر 1396 بازدید: 1821

 دانشجویان ورودی جدید در رشته های مختلف از باغ کتاب بازدید کردند.

 

باغ کتاب تهران در منطقه عباس‌آباد تهران واقع شده‌است، این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال‌شرقی با فرهنگستان‌های علوم ، زبان و ادب فارسی، از شمال‌غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.

وسعت باغ کتاب تهران ۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالار های همایش و اداری است و مابقی آن را فضا سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.

فضا داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع است و در دو طبقه بنا شده‌است. قرار است باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به‌عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهار فصل سال به نمایش و فروش کتاب بپردازد.

این فضا می‌تواند در حالت عادی روزانه ۳۰هزار نفر، در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی، با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استفاده از فضاهای اطراف، تا ۵۰۰هزار نفر را پاسخگو باشد.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر، تعداد 15 نفر از دانشجویان ورودی جدید در رشته های مختلف صنایع دستی ، معماری ، طراحی پارچه و عکاسی به همراه 20 نفر از دانشجویان برتر بنیاد ملی نخبگان روز پنجشنبه 20مهرماه از باغ کتاب بازدید کردند.

این برنامه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر و همکاری بنیاد ملی نخبگان به منظور آشنایی با بزرگترین مجموعه کتاب کشور برگزار شد.

در این بازدید که در قالب دوازدهمین دوره طرح ملی "ایران مرزپرگهر" تدارک دیده شده بود؛ دانشجویان توانستند از بزرگترین کتاب فروشی کشور که در دو بخش کودکان و بزرگسالان با 25 هزار متر مربع زیر بنا ، که در باغ کتاب قرار دارد، بازدید به عمل اوردند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir