معرفی گروه مد و لباس مرکز آموزش‌های تخصصی-کاربردی جهاددانشگاهی واحد هنر
یکشنبه 19 آذر 1396 بازدید: 2557

 معرفی گروه مد و لباس مرکز آموزش‌های تخصصی-کاربردی جهاددانشگاهی واحد هنر

هنر امروز
تابه‌حال چنین دنیایی را تصور کرده‌اید؟ جهانی بدون طرح و رنگ؟ تابه‌حال اندیشیده‌اید لباس‌های ما و طرح‌هایشان چقدر در زیبا و معنادار ساختن دنیایمان نقش دارند؟ آفرینش طرح‌ها و نقش‌های گونا‌گون برای لباس‌هایمان البته به تناسب فرهنگ و نیز علایق متفاوتمان، از هنرهای ویژه عصری است که در آن زندگی می‌کنیم.
طراحی مد و لباس
هنرجویان با آموختن اصول طراحی لباس و مبانی رنگ و خلاقیت؛ مهارت در طراحی پیداکرده و با یادگیری نرم‌افزارهای ایلاستریتور و فتوشاپ ایده‌های خود را اجرا می‌کنند. هنرآموزان پس از اتمام این دوره 5 ترمه و 15 ماهه می‌توانند طرح‌هایشان را به تولیدی‌ها، مزون‌ها و جشنواره‌ها ارائه کنند، طراحی لباس برای فیلم‌ و صحنه را بر عهده بگیرند و همچنین به تدریس مشغول شوند. 
الگوسازی و دوخت
کشور ما فرهنگی با رنگ و بوی مذهبی دارد پس باید در طراحی‌هایمان یکدستی، خلاقیت و فرهنگ جامعه ایرانی لحاظ شود. با تکیه بر استادان مجرب و فضای کارگاهی مجهز، دوره‌ الگوسازی و دوخت یا همان خیاطی را با تمرکز بر دوخت لباس‌های زنانه برگزار کرده‌ایم. البته این دوره 4 ترمه یا 12 ماهه با کارگاه‌ها و دوره‌های تکمیلی چون دوره 5 ماهه دوخت لباس شب و عروس و کارگاه‌هایی یک تا چندروزه مانند دوخت پیراهن مردانه کامل می‌شود و هنرجویان دانش‌آموخته آن می‌توانند به‌طور مرتب بر مهارت‌هایشان بیفزایند.
رودوزی‌های سنتی و مدرن
سوزن‌دوزی‌ها و دوخت‌های سنتی، زنجیره‌دوزی، دندان موشی، شلال و غیره، پته‌دوزی کرمان، نقش‌دوزی کردستان، تفرشی‌دوزی، درویش‌دوزی، گره‌های برزیلی، بلوچ‌دوزی و روبان‌دوزی؛ سرمه، پولک، منجوق و تزئینات لباس و قلاب رشت همراه با دوخت‌های خاص‌تر، از جمله سبک‌های دوخت سنتی هستند که در این مرکز آموزش داده می‌شود. اما اساس دوخت سنتی، چهل‌تکه و تکه‌دوزی است که به‌عنوان یک مهارت پایه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. 
هنرآموزان می‌توانند در نهایت پس از طی 3 ترم یا 9 ماه تزئین لباس و یا وسایل آشپرخانه، ساخت زیورآلات و کیف، سرویس عقد، سرویس خواب و غیره را انجام دهند و کسب درآمد کنند. 
نقاشی و چاپ پارچه
طراحان مد و لباس با استفاده از طرح و رنگ روی پارچه‌های مختلف سعی می‌کنند طرح‌های خاص و نو ارائه بدهند و سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کنند. همه ما به فروشگاه‌های لباس می‌رویم و طرح‌های عرضه‌شده توسط طراحان را می‌بینیم و انتخاب کنیم. اما تابه‌حال فکر کرده‌اید که خودتان بهتر از هرکسی می‌توانید بهترین طرح و نقش را طراحی و آن‌را روی پارچه پیاده کنید؟ تنها کافی است دوره تک ترم و 3 ماهه «نقاشی و چاپ پارچه» را فرا بگیرید. 
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir