مدقالچی: کیفیت، شرط حمایت جامعه هنری از پوشاک ایرانی است
شنبه 2 دی 1396 بازدید: 1492

 پیشکسوت عرصه دوبلاژ می‌گوید هنرمندان زمانی می‌تواند با جریانات حمایت از پوشاک ایرانی همراه شوند تا به کیفیت آنچه می‌خواهند مبلغ آن باشند اطمینان داشته باشند.

به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر، به نقل از هنر انلاین،  نصرالله مدقالچی، هنرمند پیشکسوت عرصه دوبلاژ در ارتباط با نقش و جایگاه هنرمندان در راستای حمایت از کالای ایرانی به ویژه محصولات حوزه پوشاک به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: ما در کشورمان دارای مد ایرانی هستیم و تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان در عرصه طراحی پوشاک فاخر، ید طولایی دارند.

او افزود: با مروری بر تاریخ هنر ایران در می‌یابیم که لباس ایرانی روزگارانی زبانزد تمام جهان بوده است و از آن به عنوان الگویی ارزشمند در این عرصه یاد شده است، اما به مرور و با پیشرفت تکنولوژی و صنایع وابسته به این حوزه، دیگر کشورها گوی سبقت را از ایران گرفتند و به مرور و با کاهش کیفیت پوشاک ایرانی و از سویی دیگر واردات برندهای خارجی، ایران در عرصه مد و لباس جایگاه خود را از دست داد.

این هنرمند پیشکسوت عرصه دوبلاژ با اشاره به اینکه همواره هنرمندان توانسته‌اند برای جریانات فرهنگی جوامع گوناگون درمقام الگو ظاهر شوند، اظهار داشت: این مهم در زمینه پوشاک نیز اتفاق می‌افتد اما باید بدانیم از چه چیزی می‌خواهیم دفاع کنیم و افکار مردم را به سمت چه مهمی جهت می‌دهیم.

مدقالچی با اشاره به اینکه هنرمندان زمانی می‌تواند با جریانات حمایت از پوشاک ایرانی همراه شوند تا به کیفیت آنچه می‌خواهند مبلغ آن باشند اطمینان داشته باشند، بیان کرد: طی سال‌های اخیر و با توجه به اهمیت یافتن موضوع مد و لباس ایرانی، شاهد برپایی کمپین‌های حمایتی از سوی چهره‌های شاخص و به ویژه هنرمندان بوده‌ایم اما اینکه تا چه انداره اینگونه تبلیغات توانسته است برای رفع مشکلات این عرصه راهگشا باشد جای بسی پرسش دارد.

او با تأکید بر لزوم کسب تجربیات و دانش برندهای خارجی در عزصه مد و لباس گفت: زمان آن رسیده که با توجه به پتانسیل موجود در مسیر ورود دانش فنی عرصه مد و لباس، از تجربیات دیگر کشورها در راستای افزایش کیفیت آثار این عرصه گام برداریم و راه‌های برندسازی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی از دریچه پوشاک را در تمامی عرصه‌ها مورد توجه ویژه قرار دهیم.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir