پنجمین دو سالانه گرافیکی «سرو نقره‌ای» به کار خود پایان داد
شنبه 16 دی 1396 بازدید: 1805

 مراسم اختتامیه پنجمین دو سالانه گرافیکی «سرو نقره‌ای» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد و دبیر رویداد سرو نقره‌ای گفت: در این دو سالانه انجمن تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری مشارکت اعضا به عمل آورد که در این بخش با سختی‌هایی روبرو بودیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سرو نقره‌ای، ایمان صفایی ـ‌ دبیر این رویداد ـ با بیان اینکه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بحران مشارکت بسر می‌برد، گفت: در این دو سالانه انجمن تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری مشارکت اعضاء به عمل آورد که در این بخش با سختی‌هایی روبرو بودیم. از اعضای جوان‌تر نزدیک ۵۰ نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند که این موضوع شاید به علاقه و اشتیاق اعضا جوان انجمن برای نمایش آثارشان برمی‌گردد.

وی با ارائه آمار شرکت‌کنندگان در هر بخش، به دو بخش جنبی این رویداد اشاره کرد و گفت: ما در این رویداد دو بخش جنبی داشتیم که توانستیم رویداد تخصصی «تایپ دیزاین» را برگزار کنیم؛  رویداد «پلاکارت» نیز دیگر اتفاق جنبی سرو پنجم بود.

در ادامه سروهای نقره‌ای بخش‌های «طراحی نشان و هویت»،«طراحی هویت بصری»،«گرافیک نشر»،«پروژه» و «طراحی کمپین تبلیغاتی» اهداء شد. در بخش «طراحی صفحه‌آرایی» هیچ سروی اهداء نشد و فقط از دو نشریه تقدیر شد.

مصطفی اسدالهی ـ رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ـ نیز گفت: حال انجمن خوب است؛ این انجمن ۲۰ ساله شده و با همه فراز و نشیب‌ها موفق بوده و ما انجمن برتر هنرهای تجسمی هستیم.

در بخش‌های «طراحی بسته‌بندی»،«دیجیتال»،«بهترین استودیو» و «برترین مدیر تولید» و «برترین طراح جوان» و «بهترین سفارش‌دهنده» نیز جوایز اهداء شد اما داوران در بخش «وب‌سایت» هیچ اثری را شایسته سرو و تقدیر ندانستند. در بخش «تایپ‌فیس» دو اثر شایسته تقدیر شناخته شد. در بخش ویژه نیز در چهار بخش سرو نقره‌ای اهداء شد.

در این مراسم شامگاه ۱۵ دی‌ماه برگزار شد، افرادی مانند سید محمد مجتبی حسینی (معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)،  علی‌محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر)، مجید ملانوروزی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی) و مجید رجبی معمار (رییس خانه هنرمندان ایران) و هنرمندانی چون قباد شیوا، مصطفی اسدالهی، مجید بلوچ، بهرام کلهرنیا و... حضور داشتند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir