دوشنبه 18 دی 1396
بازدید:
1515
رییس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر گفت: پایاننامههای ارائه شده از سوی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر به عنوان یک رساله تحقیقاتی به مواردی آسیب شناسانه در حوزههای مرتبط میپردازند.
زهرا احمدی، رئیس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: دانشکده هنرهای کاربردی با چهار رشته طراحی صنعتی، صنایع دستی و فرش، طراحی پارچه و لباس و چاپ از جمله دانشکدههای فعال با بازدهی بالای علمی در سطح دانشکدههای دانشگاه هنر است.
وی ادامه داد: هر چهار رشته تدریس شده در این دانشکده مفهوم محور هستند و در مقاطع غالباً کارشناسی و بعضاً کارشناسی ارشد هدف غایی آنها رسیدن به راهکارهایی عملی به منظور تولید محصول است و با وجود ماهیت هنری که دارند، اغلب در راستای پیشه و تولید مشاغل فعالیت میکنند.
احمدی تصریح کرد: تولیدات دانشجویی و محصولات این دانشکده که حاصل نگرش نوآورانه و خلاقانه دانشجویان شاغل در آن با ذوق هنری بالاست از آنجا که ابداعی و بر اساس احساس نیازی که مابه ازای آن در محیط بیرون از دانشکده وجود دارد، پدید میآیند؛ لذا مورد توجه از سوی سازمانها و نهادهای گوناگون قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی به منظور عرضه محصولات این دانشکده با مراجع ذیربط و مسئول داشتهایم.
رئیس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر در ادامه گفت: پایاننامههای ارائه شده از سوی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده معمولاً به عنوان یک رساله تحقیقاتی به مواردی زیربنایی و آسیبشناسانه در حوزههای مرتبط با خود میپردازند که پرداختن به موارد اشاره شده در آنها در جهت رفع موانع مشکلات پیش رو در هر یک از حوزهها و رشتههای هنری مفید فایده خواهد بود که تا به این لحظه توانستهایم این اعتبار را در مواجهه با برخی از سازمانها و نهادهای مسئول به دست آوریم تا مراکز و معاونتهای تحقیقاتی آنها خود را مکلف به حمایت از این محصولات تحقیقاتی و استفاده درخور از موارد عنوان شده در آنها بکنند.
وی در پایان گفت: با این وجود مدیریت دانشکده به این میزان تعامل جاری با سازمانهای مختلف بسنده نکرده و با ارائه مجموعه محصولات خود در قالب طرحهای مطالعاتی، پژوهشی و یا تولیدات هنری و معرفی درخور آنها به هر یک از این سازمانها و نهادها سعی در توسعه و تعمیق روابط خود با آنها به ویژه در راستای بازاریابی و اشتغالزایی داشته و دارد.