درخواست طراحان و تولیدکنندگان عرصه پوشاک برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره "دیبا"
شنبه 23 دی 1396 بازدید: 1826

دبیر دومین جشنواره طراحی مد و لباس" دیبا" گفت قول مساعد برندهای همراه با این جشنواره در راستای پارچه سازی و تامین نیازهای تولیدکننده برای  جلب رضایت طراحان ستودنی است.


به گزارش روبط عمومی: الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و دبیر دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" درباره روند برپایی این رویداد گفت: این جشنواره به منظور ایجاد ارتباط بین طراحان جوان با مراکز صنعتی تولید پوشاک و برندهای مطرح در این صنعت و کمک به تولید دانش بنیان پوشاک متناسب با نیاز جامعه برگزار شده است.

او تصریح کرد: هر چند شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد اعلام شده بود، اما بیش از همه، دانشجویان حوزه طراحی پارچه و لباس در این جشنواره حضور به هم رساندند و برای آشنایی با فرایند طراحی، تولید و تجاری سازی محصولات و همراهی با برندهای ایرانی اعلام آمادگی کردند.

زایجانی با اشاره به بازدید طراحان حاضر در جشنواره "دیبا" از کارخانجات سه برند ایرانی "بادی اسپینر"، "سارک" و "تارتن" بیان کرد: یکی از نیازهای ضروری جامعه مد و لباس اسلامی و ایرانی در شرایط کنونی، آشنایی طراحان با خطوط تولید برندهاست و جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" به عنوان نخستین رسالت خود، شناسایی و معرفی دانشجویان مستعد در حوزه مد و لباس ایرانی به تولیدکنندگان را از بستر اینچنین بازدیدهایی ضروری می‌داند.

دبیر دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" از درخواست طراحان و تولیدکنندگان عرصه پوشاک برای ایجاد دبیرخانه دائمی این رویداد خبر داد و گفت: طراحان و دانشجویان حاضر در این بازدید، ضمن استقبال و تقدیر از جهاد دانشگاهی هنر برای ایجاد چنین فرصتی، با صاحبان این برندها درباره راه‌های طراحی مؤثر برای تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنعت به کسب آگاهی پرداختند.

او افزود: رواج ایده‌های خلاق و نو در پوشش جامعه و رشد خلاقیت، استعداد و توانمندی در دانشجویان و سایر افراد توانمند در زمینه طراحی لباس از دریچه چنین جشنواره‌هایی امکان‌پذیر است و با همیاری اساتید، صنعتگران و مسئولان، حرکتی صحیح در ارائه طرح‌های متناسب با نیاز جامعه ایرانی پایه‌ریزی شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر در خاتمه بیان کرد: توجه به نحوه تولید و چگونگی توزیع محصولات با تکیه بر استانداردهای جهانی در سایه ارتباط طراح و تولیدکننده شکل می‌گیرد و قول مساعد برندهای همراه با دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" در راستای پارچه سازی و تأمین نیازهای تولیدکننده برای جلب رضایت طراحان و در ادامه مسیر مخاطبان آثار برگزیده  ستودنی است

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir