معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر: باید از ظرفیت بالای جهاددانشگاهی در توسعه فرهنگی دانشگاه کمک گرفت
یکشنبه 24 دی 1396 بازدید: 983

 محمود ارژمند، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفتر خبرگزاری ایسنا در دانشگاه هنر گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت های مختلفی در حوزه فرهنگی و دانشجویی دارد و در طول سال‌های فعالیت خود، برنامه های اثر گذاری در دانشگاه ها داشته و همواره جریان ساز بوده است.

وی با اشاره به همکاری های این دانشگاه با جهاد داشگاهی هنر، تصریح کرد: ما در دانشگاه هنر تلاش می کنیم از ظرفیتهای این نهاد انقلابی و فعالیت های آن در راستای رشد و توسعه فرهنگی دانشگاه و مشارکت بیشتر دانشجویان، استفاده بهتر و بیشتری داشته باشیم.

ارژمند ضمن ابراز خرسندی از تأسیس دفتر خبرگزاری ایسنا در این دانشگاه توسط جهاد دانشگاهی هنر، گفت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی موجود در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، تعاملات میان دانشجویان و همکاری داوطلبانه آنها در ایجاد و برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی جاری در دانشگاه سوژه مناسب خبری است که می‌تواند به شرط انعکاس درست در رسانه‌ها، الگوسازی خوبی در دانشکده‌های هنری سایر پردیس های دانشگاهی داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه هنر ادامه داد: با این وجود چیزی که اکنون شاهد آن هستیم برگزاری مجموعه ای از این برنامه های جاری فرهنگی در سطح دانشکده ها است که از آنجا که متولیان برگزاری آنها به شکل خودجوش، دانشجویان داوطلب هستند لذا به شکل دفعی و ابتدا به ساکن شاید در مورد برگزاری آنها تصمیم گرفته می‌شود و نهایت اینکه به دلیل عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی درست با وجود پرمحتوا و مفید بودن اغلب آنها، استقبال درخوری از آنها صورت نمی‌گیرد و لذا اغلب مخاطبان چنین برنامه هایی دانشجویان آن واحد دانشگاهی باشند که آن هم به شکلی گذرا در جریان برگزاری این برنامه که اعلان دیواری و پوستر آنها به شکل محدود در داخل دانشگاه منتشر می‌شود قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: پوشش مفید و مؤثر رسانه‌ای این گونه برنامه‌ها به مرکزیت خبرگزاری ایسنا و انتشار و انعکاس آنها از طریق همین کانال موجب خواهد شد تا طیف‌های گوناگونی از مخاطبان و علاقه‌مندان به عرصه هنر حتی خارج از محیط دانشگاه هنر امکان حضور در چنین برنامه و استفاده از محتوای آن را داشته باشند که این امر وقتی با استقبال مخاطبان به شکل چشمگیر روی دهد انگیزه لازم را نیز در میان متولیان برگزاری آنها برای تداوم به همراه خواهد داشت.

ارژمند افزود: ما حتی قادر خواهیم بود در صورت انعکاس مؤثر اخبار رویدادهای این دانشگاه در عرصه دانشکده های زیرمجموعه آن سعی در انسجام و نظم بیشتری در برگزاری آنها داشته باشیم و مثلاً به منظور جلوگیری از برگزاری پراکنده آنها، در مقاطعی از ایام سال جدولی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را فراهم آورده و آنها را خبررسانی کنیم.

وی گفت: حتی به جرئت می‌توانم بگویم که بسیار از جلسات دفاعیه پایان‌نامه‌های دانشجویی که به واسطه تنوع رشته‌ای در این دانشگاه مضمامین و موضوعات جذابی نیز برای آنها انتخاب شده است قابلیت این را دارد که در محضر جمع کثیری از علاقه‌مندان برگزار شود که ضمن پویایی و شور و هیجان بیشتر برگزاری این گونه جلسات چه بسا موضوع دفاع مورد توجه برای استفاده کاربردی در مباحث و امور اجرایی هنر نیز قرار گیرد و به این شکل زمینه برای اشتغال‌زایی پدید آورنده و مؤلف پایان‌نامه نیز فراهم آید.

معاون فرهنگی دانشگاه هنر با اشاره به اهمیت وجود تشکل‌ها و کانون های دانشجویی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه، تصریح کرد: کانون ها و تشکل های دانشجویی بهترین ساختار برای مشارکت و تجربه اندوزی دانشجویان در فعالیت های مورد علاقه شان است. این ساختارها برای دانشگاه نیز یک ظرفیت ممتاز است. باید این ظرفیت شناسایی شود، از آن حمایت کرد، تلاش کرد در چارچوب قانون حرکت کند، به او میدان داد تا بتواند امکان بروز و درخشش پیدا کند و در نهایت از آن برای اهداف توسعه ای دانشگاه بهره برد.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با استفاده از همه ظرفیت های موجود در دانشگاه هنر و با هماهنگی هایی که در شورای فرهنگی دانشگاه انجام خواهیم داد، تلاش خواهیم کرد از توانمندی دانشجویان در دانشگاه استفاده بیشتری بکنیم.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir