گفت‌وگو با الهام غفاری، هنرجوی موفق دوره الگوسازی و دوخت/ همکاری هنرجویان طراحی لباس و الگوسازی و دوخت موجب باروری قوه خلاقیت می‌شود
سه شنبه 3 بهمن 1396 بازدید: 1704

 متولد 1360، متاهل، دارای 3 فرزند و دانش‌آموخته رشته صنایع غذایی. پیش از این به تدریس زبان انگلیسی اشتغال داشته و به‌صورت خودآموز خیاطی را فراگرفته است. می‌گوید زمانی‌که تصمیم به فعالیت حرفه‌ای گرفته در میان آموزشگاه‌ها جست‌وجو کرده و با مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر آشنا شده است. 

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی کوتاه ما با الهام غفاری هنرجوی موفق دوره الگوسازی و دوخت جهاددانشگاهی هنر است. هنرجویی که موفق شده با خلق برند بوتینری و مزون آنلاین به‌صورت حرفه‌ای وارد فضای کسب و کار مد و لباس داخلی شود.
 
 
لطفا از ابتدای فعالیت در این هنر برایمان بگویید. قصه علاقه شما به خیاطی از کجا شروع شد؟
 
راستش را بخواهید من از گذشته با خیاطی آشنا بودم و به‌صورت خودآموز این هنر را دنبال می‌کردم اما هرگز به‌شکل اصولی به‌دنبال این رشته نبودم. حضور در کلاس‌های جهاد دانشگاهی هنر و آموزش‌های دلسوزانه استاد مددی باعث شد بیش از گذشته به این رشته علاقه‌مند بشوم. 
 
 
فعالیت حرفه‌ایتان از کجا استارت خورد؟
 
پس از گذراندن 4 ترم دوره الگوسازی و دوخت در جهاددانشگاهی هنر با یک طراح لباس آشنا شدم. همین آشنایی در حقیقت آغاز فعالیت حرفه‌ای من بود. من و این دوست عزیز برند بوتینری را ثبت و صفحه و کانال آن‌را در اینستاگرام و تلگرام ایجاد کردیم. او طرح می‌زند و من می‌دوزم. همکاری خوب و مطمئنی است و امیدوارم در آینده نزدیک منجر به فعالیت‌های بیشتر از جمله مزون حقیقی بشود.
 
 
آدرس صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام‌تان را لطفا بفرمایید.
 
 
آدرس هر 2 @bootineri است.
 
 
 
در حال حاضر تنها نمایشگاه مجازی از آثارتان دارید؟
 
بله. البته در شوها و نمایشگاه‌های لباس هم شرکت می‌کنیم و در حال گسترش حوزه فعالیت‌هایمان هستیم.
 
 
کمی درباره روند فعالیت‌تان توضیح بدهید.
 
روند کار ما ساده و تفکیک‌شده اما براساس همکاری متقابل است. همکارم طرح می‌زند، پارچه‌ها را با هماهنگی مشترک انتخاب می‌کنیم و من می‌دوزم. در نهایت نیز مدل‌ها محصولات آماده را می‌پوشند و عکس‌ها تهیه می‌شوند.
 
 
بوتینری معنای حاصی دارد؟
 
خیر. تنها یک لفظ آهنگین است.
 
 

در حقیقت شما با شرکت در دوره‌های الگوسازی و دوخت توانسته‌اید به اشتغال خانگی برسید. این موضوع را قبول دارید؟
 
بله من به شغلی رسیده‌ام که با توجه به مشغله‌های درون خانه، 3 فرزند و... برایم بهترین گزینه است. من از ابتدا به دنبال چنین شغلی بودم البته همان‌گونه که پیش‌تر هم گفتم علاقه‌مند هستم در آینده نزدیک به کمک این هنر اشتغالزایی نیز داشته باشم.
 
 
چه پیشنهادی برای بهبود گروه مد و لباس جهاددانشگاهی هنر دارید؟
 
از دید من برقراری ارتباط دوسویه میان هنرجویان 2 دوره محبوب طراحی مد و لباس و الگوسازی و دوخت از همان ترم‌های نخست می‌تواند سبب هم‌افزایی شود. هنرجویان دوره طراحی لباس واحد دوخت دارند و تمرکز بیشتر روی این واحد درسی می‌تواند به آنها کمک بسیاری در راه موفقیت برساند. شاید حتی به خیاطی نیز علاقه‌مند بشوند و 2 رشته را همراه یکدیگر بیاموزند. بدون تردید کسی که هر 2 هنر را فرابگیرد، می‌تواند موفقیت‌های بیشتری نیز کسب کند.
 
 
و سخن آخر.
 
در خاتمه از استاد عزیزم، سرکار خانم مددی صمیمانه تشکر می‌کنم. خانم مددی از جمله استادانی هستند که با تمام وجود برای هنرجو وقت صرف می‌کنند و حتی امروز هم که دیگر دوره ما تمام شده با حوصله و دقت پاسخگوی سئوالات هنرجویان قدیمی هستند. خوشحالم که استادی به این خوبی داشته و دارم که مانند بسیاری از استادان در آموزشگاه‌های دیگر به قول معروف «فوت کوزه‌گری» را برای خودشان نگه نمی‌دارند و هر مهارتی دارند در طبق اخلاص تقدیم هنرجو می‌کنند.
 
از نمونه آثار سرکار خانم غفاری در آلبوم ذیل همین صفحه دیدن کنید.
 
گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir