نمایشگاه آثار طراحی فرش دانشجویان دانشگاه هنربرپا شد
دوشنبه 16 بهمن 1396 بازدید: 1964

 نمایشگاه آثار طراحی فرش دانشجویان دانشگاه هنر با ارایه 30 اثر  شامل طراحی از گلیم، رنگ نقطه دستی ، طراحی  و رنگ با کامپیوتر، درنگارخانه هنر این دانشگاه که از تاریخ 14 بهمن برپا شده بود تا 18 بهمن 96  دایر است.

محمد رضا خیرالهی مدیر گروه رشته فرش دانشکده هنرهای کاربری دانشگاه هنر در گفت و گو با خبرنگار دفتر ایسنای دانشگاه هنر درباره اهمیت صنعت فرش گفت: این صنعت یکی از قدیمی ترین و مهم ترین هنرهای ایرانی محسوب می شود، هنری که در تار و پود آن می توان فرهنگ های مختلف ایرانی را دید،


وی در ادامه افزود: فرش برای ایران از جهت فرهنگی و اقتصادی اهمیت دارد، زیرا علاوه بر اینکه فرش یکی از بهترین ابزارها برای انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به سایر نقاط جهان است، در بعد اقتصادی نیز در کنار اشتغال زایی و تامین نیاز داخل، صادرات آن به کشورهای دیگر در بهبود اقتصاد تاثیر  مثبتی دارد.


مدیر گروه رشته فرش دانشکده هنرهای کاربری دانشگاه هنر بیان کرد: در دنیای پیچیده تجارت امروزه برای موفق بودن در حوزه صنعت فرش، نیاز به متخصصان و کارشناسانی آشنا به مبانی نظری و عملی فرش وجود دارد که رشته دانشگاهی فرش به خوبی این افراد را برای کشور تربیت می کند.


خیرالهی تصریح کرد: حفظ و تقویت فرهنگ بومی و ملی با توجه به اصالت های نقش و رنگ و بافت فرش، بالا بردن کیفیت تولید و بافت فرش، احیا و ترویج هنر فرش بافی ،به منظور اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی در متن مردم، آموزش علوم نظری و عملی به منظور تربیت نیروی متخصص ، ایجاد زمینه های مطالعاتی و تحقیقاتی و دستیابی به استانداردهای مطلوب، ایجاد زمینه اشتغال و توجه به نقش آن در اقتصاد جامعه،  هدف  اصلی ایجاد رشته کارشناسی فرش در دانشگاه های کشور است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت فرش و برجسته کردن بیشتر این صنعت مهم و اقتصادی گفت:  تعداد 25 نفر از دانشجویان رشته فرش دانشکده هنر های کاربردی دانشگاه هنر، اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار طراحی فرش که حاصل نهایت دست رنج کلاسی به عنوان یک اثر نهایی،کردند.

 او در ادامه سخنانش افزود: نمایشگاه مذکور در قالب 30 اثر ، شامل طراحی از گلیم ، رنگ نقطه دستی و طراحی و رنگ با کامپیوتر می باشد.

 خیرالهی در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار طراحی فرش دانشجویان در نگار خانه هنر دانشگاه هنر،  واقع در چهار راه ولی عصر کوچه شهید بالاور ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی (پلاک 4)  دایر است  در ضمن نمایشگاه مذکور تا تاریخ 18 بهمن ماه 96  از ساعت 8 صبح تا 18 پذیرای علاقمندان است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir