دست ساخته های هنرمندان و صنایع دستی مصداق بارز کالای ایرانی و معرف فرهنگ و تمدن ایران زمین است.
پنج شنبه 23 فروردین 1397 بازدید: 2082

رشیدی: دست ساخته های هنرمندان و صنایع دستی مصداق بارز کالای ایرانی و معرف فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

 

هنرها و صنایع دستی ایرانی از مهمترین تولیدات کشور هستند که به عنوان کالا یا خدمات ایرانی باید در کنار سایر کالاهای ایرانی مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

 

به گزارش ایسنای هنر، رئیس جهاد دانشگاهی هنر با اعلام این مطلب، گفت: کالای ایرانی فقط محصولات صنعتی و کارخانجات کشور نیست و دست ساخته های هنرمندان و صنایع دستی ایشان نیز باید به عنوان کالاهای ایرانی که فرهنگ و تمدن ایران زمین را با خود دارند، نیز مورد توجه مردم و مسولان باشد و مورد حمایت قرا بگیرد.

 

بهزاد رشیدی افزود: علی رغم ظرفیتی که هر ساله، شعار سال برای حوزه های مختلف فراهم می کند، متاسفانه مسئولان تا کنون نتوانسته اند تحول چشمگیری در موضوعاتی که شعار سال می شوند، ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به سابقه و قدمت بالای هنر و صنعت ایرانی، تصریح کرد: اگر بتوانیم همه ظرفیت های هنرهای کاربردی را شناسایی و احصا کنیم و به هنرمندان جوان اعتماد کنیم و همان حمایتهایی که در مورد سایر کالاها و تولیدات ایرانی داریم، مشمول آثار و تولیدات هنری هم بکنیم، حتی با صرف هزینه ای به مراتب کمتر، در مورد اشتغال جوانان و رشد اقتصادی به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت.

 

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر تاکید کرد: همانطور که محصولات کم کیفیت چینی صنایعی همچون کفش و پوشاک را نابود کرده، صنایع دستی جعلی و بی کیفیت عمدتا چینی و یا تولیدات بی ارزش بازاری هنری نیز در حال ازبین بردن صنایع دستی اصیل ایرانی هستند که هر کدام می توانند ضمن ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، حامل پیام فرهنگ ایرانی هم باشند. لذا باید به این موضوع مهم توجه جدی بشود.

 

رشیدی با اشاره به ظرفیت بالای هنرهای تخصصی و کاربردی، ادامه داد: فراگیری این هنرها در شرایط امروز کشور می تواند در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک زیادی بکند؛ اما علیرغم ادعاهایی که در این مورد می شود، هنوز این موضوع مغفول و بر زمین مانده است و به اندازه کافی از قابلیت­های بالای هنر استفاده نمی شود.

 

وی به برنامه های آموزشی جهاد دانشگاهی هنر اشاره کرد و افزود: ما زمستان سال گذشته کمپینی با عنوان "من هنرمند هستم" به راه انداخته ایم تا با روش های مختلف توجه مردم و مسولان را به مساله آموزش تخصصی هنر و ترویج فراگیری رشته های هنری جلب نماییم و در تلاشیم موضوع فراگیری هنر و اینکه هر ایرانی حداقل یک رشته هنری را بیاموزد، را در جامعه جا بیاندازیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر گفت: مرکز آموزش های تخصصی کاربردی این واحد در حال حاضر تمام امکانات تخصصی و آموزشی مورد نیاز برای فراگیری رشته های هنری را فراهم کرده و اساتید جوان و خلاقی را بکار گیری کرده و آماده خدمات دهی به اقشار مختلف در زمینه آموزش و فراگیری رشته های هنری تخصصی و کاربردی می باشد.

 

وی افزود: ما معتقدیم جوانان جویای کار می توانند با کسب یک مهارت هنری و با داشتن خلاقیت و نوآوری، یا جذب کار شوند، یا کسب و کاری برای خود راه بیاندازند، یا با ایجاد یک کارگاه هنری، حتی کارآفرینی هم بکنند و اگر دارای شغل هستند به عنوان شغل دوم و یا یک فعالیت مفرح و آرام بخش، از هنر خود استفاده کنند.

 

رشیدی تصریح کرد: براساس همین نگاه ما در جهاددانشگاهی هنر کلاس های هنری و دوره های آموزشی کاربردی هنر را با سرفصل هایی جدید، به روز و کاربردی شده و با رویکردی کاملا مهارت محور طراحی کرده ایم و در دو قالب دوره های آموزشی تک درس و دوره های آموزش تخصصی ترمیک برگزار می کنیم.

 

وی ادامه داد در حال حاضر ثبت نام دوره های آموزشی ویژه بهار 97  در مرکز آموزش های تخصصی کاربردی این واحد آغاز شده و آماده ارایه خدمات آموزشی به جوانان و عموم علاقمندان می باشد.

 

رییس جهاد دانشگاهی هنر افزود: این مرکز در سه ماهه بهار 97 دوره­های آموزشی الگوسازی و دوخت لباس، عکاسی، طراحی لباس، طراحی طلا و جواهرات، نقاشی، گرافیک، تصویر سازی، طراحی، دوخت های سنتی، سفال، نرم افزارهای هنری، طراحی و چاپ پارچه، پتینه و نقاشی دیواری، چرم دست دوز، تربیت مربی هنر کودک، معماری و دکوراسیون داخلی، خوشنویسی، نازک کاری چوب و معرق چوب، قلم‌زنی، مینا و نقاشی خانه‌بندی و ساخت زیورآلات را ارایه کرده و آماده پذیرش و ثبت نام عموم علاقمندان و جوانان دانشجو می باشد.

 

وی در پایان اعلام کرد: کلاس های هنری ترم بهار از اول اردیبهشت ماه شروع می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.jdart.ir اطلاعات لازم را دریافت نمایند و برای دریافت مشاوره تخصصی با شماره تلفن‌های 88328653 الی 5 و 09389382473 تماس بگیرید.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir