دکتر سلطانی سکاندار دانشگاه هنر شد
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397 بازدید: 2570

مراسم تودیع دکتر غلامرضا اکرمی رییس سابق دانشگاه هنر و دکتر سیدحسن سلطانی رییس جدید این دانشگاه ، عصر روز چهارشنبه 26 اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر، مراسم تودیع دکتر غلامرضا اکرمی رییس سابق دانشگاه هنر و دکتر سیدحسن سلطانی رییس جدید این دانشگاه،  عصر روز گذشته چهار شنبه 26 اردیبهشت 97 ، با حضور "دکتر غلامرضا غفاری" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دکتر شهرستانی از روسای اسبق دانشگاه هنر، هنرمندان، استادان و دانشجویان، ساعت 17 در تالار فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد.
در ابتدای مراسم حجت الاسلام دوست پرور رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر به ایراد سخن پرداخت و با با اشاره به خدمات دکتر اکرمی و همکارانشان، گفت: مدیران در جمهوری اسلامی به ویژه در دانشگاه ها واقعا فداکاری می کنند و خیر خواه هستند که پست می پذیرند.
دوست پرور آقای دکتر سلطانی را یکی از مدیران و استادان نیکنام دانشگاه هنر عنوان کرد و تاکید کرد: لازم است همه ما از دکتر سلطانی حمایت کنیم تا اهداف دانشگاه محقق گردد.

در ادامه مراسم دکتر غلامرضا غفاری" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سخن گفت. وی عنوان کرد: بنده به نمایندگی از وزارتخانه وظیفه خود می دانیم مراتب سپاس و قدردانی از زحمات و تلاش افرادی که با تمام توان، زمینه شکوفایی و رشد روز افزون دانشگاه هنر را فراهم آوردند را اعلام کنم  و ما به نوعی مهمان خدمات انها و بهره مند از دستاوردهای آنها هستیم .
وی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده دکتر اکرمی رییس سابق دانشگاه هنر و قدر دانی از دستاوردهای ارزنده در طول  دوران تصدی ایشان ، بیان کرد: در حوزه و میدان دانشگاه ها افراد، دارای سلایق و آراء متنوعی هستند و دانشگاه هنر هم از این امر مستثنی نیست، طبعا کار در این فضای علمی دانشگاهی با خصوصیات ذکر شده کمی دشوار است، بنابراین برای مدیریت و جمع کردن این مجوعه ها باید با همدلی و مشارکت، دانشگاه را به جایگاهی مطلوب در تمامی ابعاد مدیریت کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مسوولیت اجتماعی که ، فعالیتی توام با تعهد تعریف می شود یکی از مقوله های مهم است که باید در دانشگاه ها با جدیت دنبال شود، زیرا این مسولیت امانتی است که به افراد واگذار می شود و هرکسی که به این مجموعه ورود پیدا کند نهایت تلاش خود را در راه ساختن دانشگاهی تاثیر گذار، به کار خواهد بست.
در ادامه مراسم دکتر غلامرضا اکرمی رییس سابق دانشگاه هنر با ابراز ناخرسندی از نحوه اطلاع رسانی در خصوص تغییر مدیران در سیستم های اداری، بیان کرد:  من فکر می کردم دوران احمدی نژادی سپری شده؛  بنده انتظار داشتم نحوه خبر دادن به مدیران به شکل مطلوب و با اعلام زمانی جلوتر، انجام شود نه همان روزی که حکم اعلام می شود، بالاخره یک سری کارها و طرح های بر زمین مانده وجود دارد که باید ترتیب اثر داده شوند.
وی تصریح کرد: فکر نکنید که از تعویض ناراحتم، نه، حرف بنده این است این رویه اطلاع رسانی باید اصلاح شود. اگر قرار باشد چهار مورد از این اتفاق ها تکرار شود، بدون شک نظام آموزشی زیر سوال  می رود و کسی دیگر مسوولیت نمی پذیرد.
دکتر اکرمی در ادامه افزود: مسولیت در جمهوری اسلامی ایران کار ساده ای نیست و این هم اولین مسولیت من نیست، بنده بچه انقلابم و در تمامی صحنه های این نظام حضور داشته ام.
رییس سابق این دانشگاه بیان کرد: کار کردن در دانشگاه هنر ، کاری سخت و انرژی بر است ، امیدوارم افرادی که در این عرصه خطیر، مدیریت تقبل می کنند با تمام توان و اهتمام خود افق های روشنی را برای دانشگاه هنر تهران و دانشجویان این  دانشگاه که سرمایه های عظیم کشور محسوب می شوند، رقم بزنند.
اکرمی در باب اهمیت هنر و کار آیی آن در جامعه تصریح کرد: هنر انقلاب را می سازد و در صدور انقلاب با هنر می توانیم انقلاب را صادر کنیم.

دکتر سید حسن شهرستانی رییس اسبق دانشگاه هنر نیز  در این مراسم ، با اشاره به مبحث ارزشی خرد و اینکه خرد زیر بنای اساسی دانشگاه ها و مراکز علمی به شمار می رود، گفت: مدیریت خردمندانه و با تدبیر است که می تواند افق های روشنی را در مرزهای علم و دانش برای دانشجویان و پیشرفت دانشگاه رقم بزند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه هنر علاوه بر عنصر خرد، وجه دیگری را می طلبد که لازمه آن حضور عشق و دل می باشد و این دل کانون همه هنرها است، در واقع دل کانون همه تپش ها فردی و اجتماعی جهان است، در دانشگاه هنر باید سه عنصر علم ، عقل و عشق بهم پیوند بخورد و هر کسی  در حوزه استحکام این پیوند مبارک تلاش کند کارنامه تاثیرگذار و روشنی را برای دانشگاه ها و مراکز علمی برجای می گذارد.  
دکتر شهرستانی بیان کرد: هنر و ادبیات ما از ابتدای تاریخ و ادبیات وجودداشته است ، یعنی مجموعه فضائل انسانی ، منتهی اگر این فضیلت به منسه ظهور برسد در دست انسان تبدیل به هنرهای سنتی ، تجسمی ، معماری و نقاشی شود آن وقت فضیلت شکل خارجی پیدا می کند و الا اصل هنر، به معنای فضیلت است و  هنرمندان در راه رسیدن به هدف غایی باید با تمام توان و اهتمام گام بردارند به عبارتی دیگر ، ویژگی هنرمند صبور بودن است.

رییس اسبق دانشگاه هنر تهران سپس ادامه داد: کار کردن در دانشگاه هنر مقداری با کار کردن در دیگر دانشگاه ها به لحاظ اینکه این دانشگاه از روحیه و ظرافت های خاصی برخوردار است  فرق می کند و این ظرافت ها، طبعا عاطفه ها را تحریک می کند و از طرفی با وجود افرادی  با سلایق و ذائقه های متفاوت در دانشگاه هنر،  کار کردن را  معمولا  در این دانشگاه تا حدودی دشوار می کند، اما صبوری کردن و مشارکت در جهت رفع مشکلات  دانشگاه ، فضا ی دوستی و همدلی ایجاد می کند.

در پایان مراسم نیز دکتر سید حسن سلطانی رییس جدید دانشگاه هنر تهران ضمن قدر دانی از زحمات ارزنده دکتر غلامرضا اکرمی،  خاطر نشان کرد: بنده در راستای تعالی اهداف ارزشمند دانشگاه هنر و رفع مشکلات آن با تمام توان در مسیر ترسیم افق های روشن برای دانشگاه  هنر گام برخواهم داشت.

 به گزارش ایسنا،  از جمله سوابق اجرایی دکتر سلطانی در دانشگاه هنر می‌توان به دو دوره معاونت دانشجویی، مدیریت گروه نقاشی، مدیریت گروه انیمیشن و ریاست دانشکده هنرهای تجسمی و همچنین عضویت در هیات ممیزه مشترک دانشگاه‌های هنر اشاره کرد.
دکتر سیدحسن سلطانی فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تصویری، دارای نشان درجه یک هنری در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشیار پایه 25 دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر است




تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir