گزارش ورک شاپ اره کاری، مشبک کاری و میناکاری
شنبه 9 تیر 1397 بازدید: 4791

گزارش ورک شاپ اره کاری، مشبک کاری


ورک شاپ تخصصی اره کاری و مشبک کاری فلزات در دو روز با حضور جمعی از علاقه مندان در مرکز آموزش های تخصصی - کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر برگزار گردید. در این کارگاه آموزشی و در روز اول پنجشنبه 31 خرداد ماه 1397، در ابتدا نشست تخصصی ایده پردازی هنر و مدیریت کسب و کار با حضور آقای سیروان لاچینی کارشناس مدیا و رسانه برگزار شد؛ که در آن علاقه مندان با بازار هنر و ترفندهای ممکن جهت رونق آن آشنا شده و در ادامه با مسیرهای ایده پردازی با استفاده از خلاقیت را فرا گرفتند.

پس از آن کارگاه تخصصی اره کاری و مشبک کاری با حضور استاد مژده ثابت سروستانی کارشناس ارشد هنر اسلامی و مدرس دپارتمان فلزکاری مرکز آموزش های جهاد دانشگاهی هنر برگزار شد. در این کارگاه هنرجویان ابتدا با شاخه های مختلف صنایع دستی فلزی و شیوه اجرای هر کدام از آن ها آشنا شدند. سپس به طور تخصصی وارد بحث جواهرسازی شده و تکنیک های مختلف در طلا و جواهرسازی را فر گرفتند. سپس به طور اخص شیوه اره کاری فلزات و چگونگی طراحی آن توسط مدرس آموزش داده شد.

در ادامه هنرجویان به طراحی ایده های خود پرداختند و مدرس به اجرای یک نمونه زنده از مرحله طراحی تا مرحله نهایی پرداخته و هنرجویان از نزدیک مراحل کار را به صورت کامل فرا گرفتند . در پایان هر یک از هنرجویان به اجرای طرح های خود پرداخته و آنچه را که آموخته بودند به مرحله عمل رساندند.

در روز دوم جمعه اول تیر ماه 1397 ورکشاپ میناکاری روی فلزات برگزار گردید. در این ورک شاپ تخصصی در رابطه با شناخت هنر و نظریه های مختلف سنت گرایان و مدرنیته در حوزه هنر با حضور آقای ابوالفضل حسینیان کارشناس ارشد مدیا در رسانه برگزار شد. پس از آن کارگاه تخصصی میناکاری توسط استاد مژده ثابت سروستانی برگزار گردید.

در این کارگاه ابتدا هنرجویان با انواع میناکاری بر روی سفال، شیشه و فلز آشنا شده و بطور تخصصی شیوه های میناکاری از جمله مینای خانه بندی و مینای نقاشی را فرا گرفتند و با ابزار و لوازم و مراحل اجرای هر یک از آن ها آشنا شدند. سپس در مراحل طراحی و رنگ آمیزی روی یک ظرف لعاب خورده از جنس مس توسط مدرس دوره به صورت کامل اجرا شد و هنرجویان از نزدیک نحوه ساخت یک اثر مینایی را فرا گرفتند.

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir