رییس دانشگاه هنر در هفته فرهنگی ایران در آذربایجان حضور یافت
یکشنبه 10 تیر 1397 بازدید: 1894

 هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اجرای ارکستر ملی و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان کشورمان که از  6  تیرماه 97 اغاز شده بود تا امروز دوشنبه ۱۰ تیر ماه جاری در دو شهر باکو و گنجه جمهوری آذربایجان ادامه یافت.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر ، در این هفته فرهنگی دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، دکتر سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، جمعی از مسؤولان فرهنگی، هنری کشورمان و ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ آذربایجان حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، در این هفته فرهنگی 14 اثر از آثار نقاشی دکتر سید حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر در معرض دید علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ ایران قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاهی از آثار خوشنویسی، تذهیب، نقاشی خط، نقاشی، خط ثلث و نسخ، صنایع دستی حکاکی روی نقره، قلمزنی، نقاشی روی استخوان و منبت‌کاری، نمایشگاه عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و لباس‌های سنتی ایرانی و همچنین اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در سالن فلارمونیای باکو از برنامه‌های این هفته فرهنگی بود.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: هفته‌های فرهنگی میان کشورها با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر برگزار می‌شود؛ ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادن همدلی مردم دو کشور برپا شده است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هزاران سال در شادی ها و غم ها با یکدیگر سهیم بودند و از دین، مذهب، تاریخ، سنن و آداب مشترک برخوردار بوده و هستند. مردم این دو کشور هزاران سال است با هم آشنایی دارند و ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز در حال گسترش است. همکاری‌هایی که ما را به آینده بهتری رهنمون می‌کند.

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در سخنرانی خود در این مراسم، بیان کرد: میان مسؤولان، دولت و مردم دو کشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همکاری‌های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند و برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور به یک سنت تبدیل شده است. وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان را تحفه‌ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان کرد.

 گفتنی است: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان، برگزار شد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir