معرفی دوره الگوسازی و دوخت
شنبه 23 تیر 1397 بازدید: 14422

معرفی سر فصل دوره الگو سازی و دوخت

ترم 1:

الگوسازی مولر و دوخت پایه 1

یا نازک دوزی 1 انواع دامن و شلوار؛ در دو بخش الگوسازی با متد مولر شامل: دامن های راسته، دامن فون، دامن پیلی دوقلو جیب دار (جیب آلمانی)، دامن کلوش، دامن شلواری، دامن لنگی، الگوی شلوار و همچنین مدلسازی چند دامن بر اساس مُد روز. و دوخت شامل: آموزش دوخت پاترون، نحوه برش، دوخت زیپ معمولی، مخفی، دوخت کمر، سجاف و دوخت جیب برای دامن.

ترم 2:

الگوسازی مولر و دوخت پایه 2

یا نازک دوزی 2 بالاتنه؛ آغاز کار طراحی الگوی بالاتنه با متد مولر برای الگو پایه پیراهن با ساسون و بدون ساسون می باشد. انواع برش ها، انتقال پنس ها و اساس الگو برای اندازه های بزرگ، رفع ایراد اندامی بر روی الگو، آموزش یقه های خطی و آستین ساده به همراه آموزش نحوه دوخت پاترون، دکمه و جا دکمه، سجاف، دوخت پنس و برش، دوخت آستین و نحوه وصل آستین و ... 

ترم 3:

مدلسازی و دوخت 1

یا ضخیم دوزی؛ آموزش نیز انواع یقه همچون: یقه شومیز، یقه آرشال، انگلیسی، آمریکائی، شکاری و ... و آستین های : دو تکه، کیمونو، رگلان، شومیز و ... به همراه دوخت آستر، سجاف، کت کمر کرستی، پالتو و دوخت پالتو آستردار.

ترم 4:

مدلسازی و دوخت 2

آنچه هنرجویان در این ترم آموزش می بینند در واقع جمع بندی سه ترم گذشته و مدلسازی انواع لباس ها می باشد که در کنار آن آموزش لباس دکلته، فنردوزی، دامن زاکپوزن و ... و برای آماده سازی هنرجویان برای ورود به بازار کار در نظر گرفته شده است.

 

ترم 5:

تجاری سازی و مولاژ

همچنین تجاری سازی و مولاژ نیز در این ترم ارائه می شود.

 

معرفی سر فصل دوره مولاژ

  • شناخت ابزار کار
  • اندازه گیری و سایز کردن مانکن
  • آموزش انواع دامنراسته، فون، کلوش و دراپه 
  • آموزش اساس بالاتنه، آستین و یقه های خطی و مسطح
  • آموزش یقه های ایستاده (آرشال و انگلیسی) و آستین های رگلان،کیمونو و ...
  • آموزش انواع دکلته و دراپه

 

همگی به روش مولاژ روی مانکن.

توجه: متد اصلی الگوسازی در این مرکز «متد مولر» می باشد. مهمترین برتری الگوسازی به روش مولر نسبت به سایر متدها، این است که از هر بخش (دامن، بالاتنه، شلوار، کت و پالتو، پیراهن و ...) یک الگوی مادر طراحی می گردد که از روی آن مدلسازی انجام می گیرد. چرا که الگوی مادر می­ تواند به عنوان یک ابزار مهم و دقیق و کار آمد برای طراحان، مدلسازان و صنعتگران مورد استفاده قرار گیرد.

ابزار وسایل مورد نیاز هنرجویان برای شروع دوره الگو سازی و دوخت:

خط کش ساده کوچک و بزرگ، گونیا بزرگ، گونیا اشل 1/2 و 1/4، رولت، کاغذ الگو، مداد طراحی، قیچی کاغذ و پارچه، زیکزاگ، نخ چین، سوزن ته گرد، جاسنجاقی (جاسوزنی)، آهنربا، متر، چسب کاغذی و چسب مایع رولی (ماتیکی)، مِل، صابون خیاطی، گچ خیاطی، کاربن (سفید، زرد و قرمز)، سوزن و نخ کوک.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir