«پرسش از هنر معاصر ایران» درآبان انجام می شود
شنبه 7 مهر 1397 بازدید: 671

 همایش «پرسش از هنر معاصر ایران» محملی برای پرداختن به بسترها، دگردیسی ها، جایگاه فعلی هنر ایران، و نحوۀ تعامل آن با هنر امروز جهان است که در هفتۀ چهارم آبان ماه در دانشگاه هنر تهران برگزار می شود.


به گزارش ایسنای دانشگاه هنر ، این همایش در دو حوزۀ «برگزاری نشست و سخنرانی» و «تدوین مقاله» به بررسی هنر معاصر ایران و روش شناسی آن می پردازد.
همایش مذکور دارای شش محور اصلی است که عبارتند از؛
*سیر دگردیسی در هنر معاصر ایران
*تداوم هنر اسلامی در هنر معاصر ایران
*بازتاب اندیشۀ اسطوره ای در هنر معاصر ایران
*اقتصاد در هنر معاصر ایران
*رویکردهای نقد در هنر معاصر ایران
*زنان در هنر معاصر ایران
اظهارنظر دربارۀ هنر نو و معاصر ایران را می توان از نسبت این هنر با وضعیت کلی اجتماعی و فرهنگی امروز شروع و سیر دگردیسی آن را تبیین کرد. امروزه هنرمند ایرانی با مسئلۀ جهانی شدن و رقابت های شدید در عرصۀ دنیای هنر مواجه است و تحلیل این مهم به مطالعه روشمند و ساختاری نیازمند است، تا بتواند راه گشای مناسبی در خوانش هنر امروزین ایران باشد.
رویکردهای گوناگونی که پژوهشگران در پرداختن به هر موضوع اتخاذ می کنند موجب تولید نظریه های گوناگون در باب آن مبحث خواهد شد. آگاهی از میزان کمی و کیفی مطالعات انجام شده در حوزۀ هنر معاصر، مسیرهای پیموده شده، تکرارها و کمبودها را معلوم می کند. از این رو بازخوانی گفتمان های پیدا و پنهان در سیر تکامل و تطور یک مقولۀ فرهنگی، می تواند در عین حال که یک آسیب شناسی از آن پدیده ارائه می دهد. راه را برای مطالعات نظری و عملی هموار کند.
همایش «پرسش از هنر معاصر ایران» محملی برای پرداختن به بسترها، دگردیسی ها، جایگاه فعلی هنر ایران، و نحوۀ تعامل آن با هنر امروز جهان است که در هفتۀ چهارم آبان ماه در دانشگاه هنر تهران برگزار می شود.


گفتنی است: ، مؤسسه فرهنگی و هنری آکادمی هنر شمسه، انجمن هنر اسلامی با همکاری انجمن پژوهش هنر، کمیتۀ اجرایی برگزاری این همایش را برعهده دارند.
متقاضیان می توانند برای دریافت فایل فرمت مقاله، ثبت نام ، ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی هنرشمسه به آدرسwww.academyehonar.comمراجعه کنند.

مهلت ارسال مقاله برای علاقه مندان 30 مهر 1397 و تاریخ برگزاری هفته چهارم آبان ماه می باشد.

انتهای پیام


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir