پذیرش آثار تجسمی هنرمندان در جشنواره ایران‌ساخت در چهار بخش
یکشنبه 6 آبان 1397 بازدید: 551

دبیر بخش تجسمی دومین دوره جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه در این بخش آثار در چهار بخش "عکس"، "پوستر"، "تصویرسازی" و "کارتون" پذیرش می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا 15 آبان ماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌ و گو با ایسنا، موضوع جشنواره "ایران ساخت" را یکی از دغدغه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی و از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: حمایت از کالای ملی از مباحثی است که باید به صورت جدی بر روی آن کار کرد و در این میان زبان هنر قادر است مفاهیم را در قالب‌های گوناگون ارائه دهد. بر این اساس در جشنواره ایران‌ساخت تلاش می‌شود آثار هنری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به شکلی فاخر، ارائه و پس از آن به خوبی دیده شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی هر یک از رشته‌های بخش هنری جشنواره «ایران‌ساخت» را رسانه‌هایی دانست که در شکل و قالب خود، پیام‌رسانی دارند، ادامه داد: بر این اساس یک پوستر باید در کمتر از 3 تا 4 ثانیه پیام خود را به مخاطب منتقل کند یا کاریکاتور از ویژگی طنز برخوردار است و افزون بر ارتباط خوب و ملموس با مخاطب، ملاحت زیادی را چاشنی پیام می‌کند و بر جذابیت آن می‌افزاید و تصویرسازی نیز از شکل و قالبی برخوردار است که مردم با آن ارتباط مناسبی برقرار می‌کنند.

شجاعی‌طباطبایی هدف از جشنواره را حمایت از کالای ملی و تولید داخلی ذکر کرد و یادآور شد: هنرهای تجسمی این جشنواره در بخش‌های "عکس"، "پوستر"، "تصویرسازی" و "کارتون" برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بعد از ثبت نام از طریق وب‌سایت جشنواره می‌توانند تصویر آثار ارسالی خود را با حداقل کیفیت 100 DPI و حداکثر 5 مگابایت با فرمت JPG در وب سایت جشنواره بارگذاری کنند.

دبیر بخش تجسمی دومین دوره جشنواره ایران ساخت با تاکید بر اینکه تکنیک اثر آزاد است، خاطر نشان کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر برای هر رشته پنج اثر ارسال کند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم، آثار رسیده به دبیرخانه بخش تجسمی نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است و این در شرایطی است که هنرمندان تجسمی روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذرانند و تجربه ما نیز نشان می‌دهد بسیاری از کارها در لحظات پایانی به دست ما می‌رسد.

شجاعی‌طباطبایی افزود: تجربه نشان داده است که نمایشگاه آثار ایران‌ساخت از نظم بسیار خوبی برخوردار است و به جرات می‌توان گفت از منظم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود و توانسته اعتبار بسیار خوبی در میان هنرمندان کسب کند. ما نیز در تلاشیم که از تمام بضاعتمان برای برگزاری بخش تجسمی جشنواره ایران ساخت استفاده کنیم و امیدواریم شاهد استقبال گسترده هنرمندان از دومین دوره این رویداد بزرگ باشیم.

به گفته وی علاقه‌مندان برای حضور در دومین دوره جشنواره "ایران‌ساخت" تا 15 آبان‌ماه مهلت دارند تا با مراجعه به نشانی اینترنتی www.iransakht.ir نسبت به ثبت آثار خود در یکی از بخش‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، دانش‌آموزی، ایده‌بازار، رسانه‌های دیجیتال و دیداری و شنیداری اقدام کنند.

انتهای پیام
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir