پرکاربرد ترین نرم افزارهای انیمشین
شنبه 19 آبان 1397 بازدید: 3637

نقاشی متحرک یا انیمیشن نمایشِ تُند و پیوسته تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی برای ایجاد توهم حرکت است.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. پویانمایی رایانه‌ای یا انیمیشن کامپیوتری هنر ساخت تصاویر متحرک و پویا با استفاده از رایانه و پویا افزارها است که یکی از زیرمجموعه‌های گرافیک رایانه‌ای و پویانمایی است. بیشتر به وسیلهٔ گرافیک ۳بعدی رایانه ساخته می‌شود، هرچند که از گرافیک ۲بعدی رایانه هم هنوز به طور وسیع برای کارهای کم حجم و رندرینگ بی‌درنگ سریع استفاده می‌شود. از این رو تصمیم گرفتیم که فهرستی از ۱۰ نرم افزار پرکاربرد این رشته را برای شما در این مقاله به اشتراک بگذاریم . البته در نظر داشته باشید معرفی سرویس های مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست و سرویس های فوق بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند.

۱) After Effects
افتر افکتس نرم‌افزار ایجاد جلوه‌های بصری دیجیتال، موشن گرافیک و برنامه کاربردیِ ترکیب عناصر بصری مختلف است که توسط شرکت ادوبی سیستم توسعه یافته و در فرایند پس از تولید در فیلم سازی و تولیدات تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در میان دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی، افتر افکتس را می‌توان برای کروماکی، اصلاح حرکت، اندازه و جهت، ترکیب عناصر بصری و انیمیشن استفاده کرد. همچنین به عنوان یک نرم‌افزار بسیار پایه برای ویرایشگر غیرخطی، ویرایشگر صوتی و واسطه تبدیل کدها استفاده کرد.این نرم‌افزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی در جهان است که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون پدیدآورده است.

۲) Autodesk Combustion
مونتاژ تصاویر دو بعدی و سه بعدی . خلق جلوه های ویژه، تلفیق انیمیشن و فیلم و … تنها از پس نرم افزار بسیار قدرتمند Combustion محصول شركت Autodesk بر میاید.

۳) blender
بلندر نرم‌افزار آزاد و متن‌باز در زمینهٔ گرافیک سه‌بعدی و طراحی مدل سه‌بعدی است. این برنامه می‌تواند برای مدل سازی یک الگو، بازکردن UV، شبیه‌سازی مایع، قسمت‌های پوستی، مفصل‌ها و استخوان‌بندی کاراکترها، تحرک‌بخشی و جان دادن به اشیاهای پروژه، پردازش کارها و سایر شبیه‌سازی‌ها استفاده شود. در بلندر میتوانید طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کنید و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به تکسچر، متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را ارائه کنید.Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است .

۴) Lightwave 3D
نرم‌افزار لایت ویو تری دی یک نرم‌افزار گرافیکی کامپیوتری و پویا افزار است که توسط شرکت Newtek گسترش یافته است. آخرین نسخه ی عرضه شده از این نرم‌افزار قابل اجرا در ویندوز وMac os می باشد.این نرم‌افزار دارای قابلیت ایجاد و پردازش تصاویر سه بعدی و همچنین تبدیل آنها به انیمیشن و تصاویر ثابت است.موارد استفاده از این برنامه در ساخت انیمیشن ها، کارتون ها، افکت های مرئی (VFX), بازی های ویدیویی است.

۵) Maxon Cinema 4D Studio
سینما چهاربعدی (به انگلیسی: Cinema 4d) که به اختصار C4D نیز گفته می شود، نرم‌افزار مدل سازی، انیمیشن، موشن گرافیک و پردازش سه بعدی است که توسط شرکت آلمانی مکسون (به انگلیسی:Maxon) عرضه شده است. این نرم‌افزار ویژگی های رایج دیگر نرم‌افزارهای سه بعدی از قبیل انیمیشن و نور پردازی و پردازش سه بعدی و متریال سازی را دارد.

۶) Softimage
سافت ایمیج یکی از بهترین و قدیمی نرم‌افزارهای سه بعدی جهان است که در مقایسه با نرم‌افزارهای رغیب مثل مایاو مکس قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارد مثل ICE Interactive Creative Environment و Gigapolygon قدرت نرم‌افزار در اجرای صحنه‌های سنگین با تعداد پلاگینهای بسیار بالا خیلی خوب عمل می‌کند و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم بسیار پایین است. سال ۱۹۹۶ پارک ژوراسیک به کار گردانی استیون اسپیلبرگ که با سافت ایمیج کار شده بود اسکار جلوه‌ها ویژه گرفت. استفاده از سافت ایمیج در صنعت بازی بسیار متداول ااست.

۷) Adobe Premiere Pro
ادوبی پریمیر پرو یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو از شرکت ادوبی است. این محصول بخشی از Adobe Production Studio می‌باشد و یک مجموعه، از نرم‌افزارهای شنیداری و دیداری دیجیتال است.پریمیر پرو سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی را به همراه دارد و در بیشتر موارد به عنوان یک بسته به نام OEM به همراه کارت‌های ویرایش ویدئویی مانند Matrox RT.X۲ همراه است.

۸) Adobe flash
ادوبی فلش یا به اختصار فلش، نرم‌افزاری است برای تولید انواع بازی‌های دو بعدی، فیلم، و برنامه‌های پویای اینترنتی که توسط پخش کنندهٔ فلش (به انگلیسی: Flash Player) اجرا می‌شود. سادگی در کنترل محتویات و اطلاعات، گرافیک بالا و قدرت انعطاف فراوان، استفاده همه گیر آن را موجب شده‌است.
۹)maya
مایا یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار انیمیشن و مدل سازی و متحرک سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همینطور صنعت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکتهای بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می‌کنند. از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن امکان توسعه این نرم‌افزار برای استفاده کنندگان آن است. کاربران می‌توانند از طریق زبان‌های برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (maya embedded language) و همینطور پایتون آن را توسعه دهند و ابزارها و امکاناتی که پیشتر در نرم‌افزار وجود نداشته‌اند را به آن اضافه کنند. به همین دلیل بسیار مورد توجه استودیوهای بزرگ سازنده فیلم و انیمیشن قرار گرفته‌است.

۱۰) Autodesk 3ds Max
آتودسک تری‌دی‌اس مکس یک برنامۀ گرافیک سه‌بعدی رایانه حرفه‌ای است که برای ساخت پویانمایی‌ها، مدل‌ها، بازی‌ها و تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌گردد. این نرم‌افزار توسط شرکت رسانه و سرگرمی آتودسک ساخته و منتشر شده است.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir