رشته‌ای منحصر‌به فرد در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر
دوشنبه 26 آذر 1397 بازدید: 3236

رشته تربیت مربی نمایش خلاق یکی از رشته‌های منحصربه فرد حوزه هنرهای نمایشی و به خصوص تئاتر است که قابلیت هایی چندگانه برای مخاطبان این رشته به همراه دارد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، این رشته هنری در عین حال که قابلیت افزایش مهارت‌های نمایشی را برای هنرجویان و دانشجویان رشته تئاتر دارد، می تواند برای افرادی که شغل آنها مربوط به پرورش و کودکان و نوجوانان است، مورد استفاده قرار گیرد.
مجموعه جهاد دانشگاهی هنر بر اساس نیاز سنجی که در جامعه انجام داده و برای ارتقاء سطح کیفی آموزش به مربیان کودک و نوجوان تصمیم گرفت که دوره آموزش تربیت مربی کودک و نوجوان را تخصصی‌تر کند و به عنوان یک دوره تکمیلی برای آموزش مربی کودک و نوجوان، دوره تربیت تخصصی مربی نمایش خلاق را ایجاد کرد.
متاسفانه در دانشکده‌های تئاتر کمتر نشانی از نمایش خلاق می بینیم؛ دانشجویان گرایشات مختلف بازیگری، کارگردانی، نویسندگان و غیره با تاریخچه و شگردهای و مبانی تئاتر آشنا می شوند، اما شاخه بسیار مهم آن یعنی نمایش خلاق حتی به صورت واحد درسی هم در دانشگاه ها وجود ندارد.
جهاد دانشگاهی هنر با برگزاری دوره‌های آموزشی نمایش خلاق در تلاش است که این خلاء آموزشی را جبران کند. به ویژه اینکه بسیاری از دانشجویان در آینده تمایل دارند با کودکان کار کنند. نمایش خلاق در واقع ترکیبی از هنر و دانش است. در این رشته سعی شده از مبانی تربیتی کودکان و نوجوانان استفاده و این دانش با هنر نمایش درآمیخته شود تا هم علاقه مندان به رشته نمایش و هم شاغلین که نیاز به افزایش مهارت در کار با کودکان دارند، از این رشته استفاده کنند.
نکته حائز اهمیت این است که جهاد دانشگاهی هنر برای اولین بار اقدام به آموزش تخصصی این رشته با دروس مشخص کرده و تلاش می کند از بهترین اساتید رشته نمایش خلاق در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر استفاده کند.
برای این دوره کارکردهای متنوعی در نظر گرفته شده از جمله افزایش روحیه کار تیمی و جمعی در کودکان و نوجوانان، افزایش نقش پذیری و مسئولیت پذیری کودکان، ارتقاء و رشد خلاقیت کودکان، افزایش قدرت ارتباطات اجتماعی، بهبود قدرت بیان و رشد عواطف کودک و نوجوانان و بسیاری کارکردهای دیگر که در این دوره گنجانده شده است.
اما کارکرد مهم این دوره که بیشتر به آن پرداخته شده، تربیت مربیانی است که هنر نمایش خلاق را فرا گرفته باشند و توانایی و دانش لازم را برای کار کردن با کودکان فرا بگیرند. مربیان تحت آموزش این دوره می توانند مشکلات و سختی‌های آموزش به کودکان را با تکنیک‌های مختلف و راحت تر پشت سر بگذارند.مشکلاتی از قبیل بیان عواطف کودکان و کارکردهایی که ذکر شد توسط مربیانی که دوره آموزش نمایش خلاق را سپری کرده‌اند، به راحتی قابل حل است.
مباحث و محتوای این دوره شامل دو بخش است: بخش اول شامل آشنایی با انواع نمایش در ارتباط با کودکان و نوجوانان، مفهوم، اهداف، ویژگی‌ها و کاربردهای نمایش خلاق، خاستگاه نمایش خلاق وانجام نمایش بازی و... در بخش دوم مباحثی مانند آشنایی با تولید نمایش با کودکان و نوجوانان بر اساس داستان‌های شفاهی، داستان‌های مکتوب، اشعار و ترانه‌های داستانی ، چگونگی تعیین مشخصات یک اثر نمایشی تعیین موضوع و هدف داستان، شخصیت‌ها، مکان و زمان و... است.

 

مطالب مرتبط
اطلاعیه شروع دوره های آموزشی هنر ترم پاییز 1401
معرفی طرح درس جدید طراحی لباس
معرفی طرح درس جدید الگوسازی و دوخت
معرفی دوره آنلاین نرم افزار افترافکت
معرفی دوره آنلاین نرم افزار موهو MOHO
تدوین با پریمیر
افترافکت(موشن گرافیک و سینما)-آنلاین
کلو تری دی-آنلاین
ایلاستریتور
نیروهای مسلح چگونه می توانند از حکمت کارت در جهاد دانشگاهی هنر استفاده کنند؟
کلاس‌هایی ویژه نیروهای مسلح
تخفیف مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر به نیروهای مسلح
دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
برگزاری کارگاه آموزشی خانواده با نشاط
برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فردی
جهاد دانشگاهی هنر برگزار می کند: کارگاه مهارت فرزند پروری
آغاز ثبت نام اولین دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق
دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق
معرفی سر فصل دوره تربیت مربی هنر کودک
دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق
تربیت مربی هنر کودک
دوره تربیت مربی هنر کودک
رئیس جهاد دانشگاهی هنر خبر داد؛ برای اولین بار در ایران دوره تخصصی تربیت مربی نمایش خلاق اجرا می شود

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir