حمایت از بیماران پروانه ای از سوی برترین طراحان نقش تن پوش
شنبه 29 دی 1397 بازدید: 1717

 معاون فرهنگی جهاددانشگاهی دانشگاه هنر از برگزاری نمایشگاه آثار برتر جشنواره نقش تن پوش با هدف حمایت از بیماران پروانه ای خبر داد و گفت:   10 و 11 بهمن ماه این نمایشگاه در تهران برگزار می شود 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر؛ الهام زایجانی معاون فرهنگی، از تلاش این بخش هنری جهاد دانشگاهی برای حمایت از کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای خبر داد و گفت: طراحان برتر دو دوره جشنواره نقش تن پوش بهترین آثار خود را با هدف حمایت از بیماران پروانه ای به فروش می گذارند.
وی تشریح کرد: نمایشگاهی از آثار دوره‌های پنجم و ششم جشنواره نقش تن پوش در «آوا سنتر» به نفع کودکان پروانه‌ای به نمایش و فروش گذاشته می شود.
زایجانی با اشاره به اینکه بچه های پروانه‌ای جزو گروه‌های بیماران کمتر شناخته شده هستند و حتی برخی از مردم فکر می‌کنند که بیماری آنها مسری است و اطلاعات کافی در خصوص آنها ندارند، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته شد نمایشگاهی برپا شود و علاوه بر اختصاص بخشی از سود فروش محصولات به این بچه ها با جلب حضور هنرمندان و افرد شاخص در این مراسم زمینه افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری بیماری پوستی (E.B) فراهم شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا به فکر طراحی لباس راحت و مناسب برای این بچه‌ها نیز هستید؟ گفت: امیدواریم این اقدام را بتوانیم در سایر برنامه‌های مربوط به طراحی لباس انجام دهیم. این بچه‌ها برای پوشیدن لباس و استفاده از دکمه‌ها و زیپ‌ها و ... مشکل دارند و نیاز است در این زمینه نیز فعالیت صورت گیرد.
بیماری پوستی (E.B)  واگیردار نیست
زایجانی بیشترین کمکی که می‌توان به این بچه‌ها کرد را معرفی بیشتر این بیماری به مردم دانست و گفت: همین قدر که همه مردم بدانند بیماری پوستی (E.B) بیماری واگیرداری نیست بسیار مهم است و ما امیدواریم مردم و هنرمندان از این برنامه استقبال کنند.
وی زمان برگزاری این نمایشگاه را ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در آوا سنتر تهران اعلام کرد و گفت: علاوه بر نمایشگاه، کارگاه آموزشی نیز در خصوص طراحی تی شرت در این محل برگزاری می شود. البته برندهای ایرانی نیز برای برگزاری این نمایشگاه از ما حمایت کرده اند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر در پایان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقه نقش تن پوش، اعلام کرد: ورک‌شاپ‌های متعدد در نقاط مختلف کشور با محور طراحی تی شرت بر مبنای فرهنگ و تمدن ایرانی در حال برگزاری است و ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه نیز این ورک شاپ در بندرعباس برگزاری می‌شود.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir