نقش مهم جشنواره «فردا» در استانداردسازی فیلم مستند صنعتی
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 بازدید: 716
یک مستندساز گفت: ستاد اجرایی و دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی با رصد جشنواره‌های مطرح و موفق مشابه در جهان و الگوپذیری از آنها، استاندارد در حوزه فیلم مستند صنعتی را ارتقا بخشد. 

علی مترصد؛ کارگردان سینمای مستند در گفت‌و‌گو با ستاد خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) گفت: در دوره سوم این جشنواره با فیلم«اوشنیک 5000» حضور داشتیم و توانستیم جایزه ویژه جشنواره و کارگردانی برگزیده در بخش دانشجویی را دریافت کنیم.
وی در مورد روایت فیلم مستند«اوشنیک 5000» گفت: این فیلم به سفارش شرکت OMC ، روایتگر کشتی به نام اوشنیک بود و به نوعی شیوه کارکرد آن را در حمل فرآورده‌های نفتی از سکوهای نفتی نشان می‌داد. نکته جالب توجه در این فیلم تأکید بر شیوه خاص کشتی در بارگیری بود که بدون لنگر انداختن و همچنان در حال حرکت در آب می‌توانست، فرآورده‌های نفتی را بار بزند.
مترصد با مؤثر خواندن برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، تصریح کرد: در تمام دنیا برگزاری چنین رویدادی که بتواند پیشرفت‌هایی را در عرصه‌های گوناگون از جمله صنعتی و فناورانه معرفی نماید مرسوم است و این جشنواره نیز باید برای تداوم موفق خود از برترین و موفق‌ترین این جشنواره‌ها الگو بگیرد.
وی ادامه داد: این امر مستلزم آن است که ستاد اجرایی جشنواره و دبیرخانه آن با رصد جشنواره‌های مطرح مشابه در جهان به ساختار موفقی هم در حوزه اداره جشنواره رسیده و هم فیلم‎سازان علاقه‌مند به شرکت در خود را با توجه به نمونه‌های موفق و تأثیرگذار خارجی، مجاب به رعایت مجموعه‌ای از اصول تکنیکی و فرمیک در ساخت آثار مستند نمایند تا استانداردهای ساخت آثار مستند حوزه صنعتی و فناوری ارتقا یابد.
مترصد در پایان گفت: این روزها سرگرم تدوین کاری هستم که به تازگی فیلمبردداری آن به اتمام رسیده است اما به محض آنکه فرصتی فراهم شود با اثری از آثار مستندم در دوره پنجم جشنواره هم شرکت خواهم کرد، هر چند که این امر مستلزم نظر مساعد واحدهای صنعتی سفارش دهنده‌ای است که ما معمولاً برای آنها فیلم تولید می‌کنیم و از آنجا که مالکیت اثر را از آن خودشان می‌دانند لذا احتمال دارد از شرکت فیلم در رویداد و جشنواره‌های سینمایی بنا به ملاحظاتی ممانعت به عمل آورند.
یادآور می‌شود، پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) به دبیری بهزاد رشیدی برگزار خواهد شد.
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir