دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر برگزار کرد؛ کارگاه«جهان مشترک من و اشیاء»
چهار شنبه 1 آبان 1398 بازدید: 1344
کارگاه نمایش کاربردی«جهان مشترک من و اشیاء» به همت دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر و با همکاری دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، کارگاه«جهان مشترک من و اشیاء» که تمرینی برای ارتباط گروهی خلاق از رهگذر نمایش کاربردی است، پیش از ظهر امروز چهارشنبه اول آبان، در پلاتوی مرحوم سعید کشن‌فلاح پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد.
سلما محسنی، مدرس این کارگاه که به همت دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان برگزار شد، در جمع بالغ بر 30 نفره دانشجویان حاضر در این کارگاه و در چند مرحله با استفاده از بازی‌های نمایشی، جریان فرایندمحور موقعیت‌های نمایشی تلاش کرد تا ارتباط مؤثری میان اشیاء و شرکت‌کنندگان در این کارگاه ایجاد کند.
محسنی به عنوان تسهیلگر نمایشی این کارگاه با استفاده از اشیاء و لوازم شخصی که هر یک از هنرجویان بنا به سفارش برگزارکنندگان آن با خود همراه آورده بودند، طی فرایندی ابتدا به جان‌بخشی اشیاء پرداخت و سپس با استفاده از تداعی ذهن و توسل به فانتزی و تخیل نمایشی، به هر کدام از آنها ماهیتی غیر از حقیقت آن شیء را بخشید.
در این کارگاه 3 ساعته همچنین هنرجویان به جنبه‌های سمبلیک اشیاء توجه کردند و اینکه می‌توان براساس همان فانتزی و تخیل نمایشی، استفاده‌ای خلاف آنچه که اشیاء برای انجام آن خلق شده‌اند، کرد.
سپس هر یک از هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه با استفاده از وسایل شخصی افراد دیگر، میزان و دلیل علاقه‌مندی خود نسبت به آن شیء را بیان کرده که از تجمیع این اشیاء ممکن بود ارتباط معنایی میان آنها در یک قاب تصویر ایجاد شود.
در مرحله پایانی این کارگاه نیز با استفاده از تک‌جمله‌ای که هر یک از هنرجویان بر روی کاغذ اقدام به نگارش آن کردند، به شکل گروهی روایتی نمایشی در معرض دید حضار قرار گرفت که البته ممکن بود چندان ارتباط تصویری با مفهوم و محتوای متن خوانده شده توسط آنها نداشته باشد.


 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir