راهیابی آثار دو هنرجو از دوره های تخصصی سفال جهاد دانشگاهی هنر به بخش نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک ایران
چهار شنبه 28 آبان 1399 بازدید: 1675

راهیابی آثار دو هنرجو از دوره های تخصصی سفال جهاد دانشگاهی هنر به بخش نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک ایران

مهوش شامحمدی مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر از راهیابی آثار دو نفر از هنرجویان دوره های تخصصی سفالگری این مرکز به بخش نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران خبر داد.

شامحمدی با معرفی خانم ها دلارام ریاضتی و نگار میرزائیان فارغ التحصیل دوره های تخصصی سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی هنر افزود: این دو هنرمند با آثارشان توانستند پس از شرکت در این دوره ها و فراگیری آنها از مقدماتی تا پیشرفته، به بخش نمایشگاه یازدهمین بینال ملی سرامیک ایران راه یابند. وی ضمن ابراز شادمانی از این موفقیت بدست آمده اضافه کرد: ما با افتخار ادعا می کنیم که جزو اولین ها در آموزش های تخصصی سفال و سرامیک تهران هستیم.

در همین ارتباط یاسر رجبعلی مربی و مدیر گروه تخصصی سفال و سرامیک مرکز آموزش های جهاد دانشگاهی هنر گفت: دوسالانه ها از مهمترین رویدادهایی هستند که در رشته های مختلف هنری برگزار می شوند و هنرمندان آثارشان را با توجه به تجربیاتشان در آنها شرکت می دهند. امسال نیز یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران بعد از 9 سال وقفه، با درون مایه و تم خودکاوی برگزار شد.

رجبعلی در ادامه گفت: پس از اعلام رسمی فراخوان این دوسالانه در خرداد ماه 1399 از دلارام ریاضتی و نگار میرزائیان هنر آموخته های ممتاز دوره های تخصصی سفالگری جهاد دانشگاهی هنر برای حضور در این بینال (Biennial) دعوت بعمل آمد تا در قالب یک کلاس پروژه محور آثارشان را آماده حضور در این دوسالانه نمایند. وی مراحل اجرای این کلاس را ایده پردازی، گفتگو در جهت پرورش ایده ها (به عنوان اصلی ترین مرحله) و در نهایت اجرای آثار برشمرد. وی اضافه کرد: حاصل این کلاس خلق دو اثر فاخر با ایده های متفاوت و منحصر بفرد از دیگر آثار شرکت داده شده در این دوسالانه می باشد.

رجبعلی مراحل شرکت در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران را شامل: ارسال تصویر آثار و انتخاب اولیه آنها، ارسال آثار منتخب به دبیرخانه و داوری آثار و پذیرفته شدن آثار خانم ها ریاضتی و میرزائیان و راهیابی آنها به نمایشگاه بینال (شامل 93 اثر برگزیده) عنوان نمود. این نمایشگاه از نهم آبان تا روز اختتامیه هفتم آذرماه 1399 در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری می باشد. وی در خاتمه با بیان اینکه داوری نهایی با انتخاب 5 اثر برتر و اهدا جوایز نقدی به برگزیدگان انجام می پذیرد، ابراز امیدواری کرد که آثار این دو هنرمند جزو برگزیدگان نهایی باشند.

شرح اثر دلارام ریاضتی به قلم هنرمند: 

سيم، قلاب، چوب، نخ و ٧٥ عدد لوله سراميكی كه با گِلی حاوی خميرِ كاغذهايی از يادداشت های روزانه ام ساخته شده كه طي ٧٥ روز گذشته نوشته ام. يادداشت هايی درباره تمام چيزها از زمانیكه بيدار می شوم تا زماني كه به خواب می روم. همه آنچه ديده ام، شنيده ام، گفته ام، بوييده ام، لمس كرده ام، احساس كرده ام و انجام داده ام. تجربه روز گذرانده شده در يك لوله سراميكی باقی خواهد ماند و حال از آن روز يك "نُت" شنيده می شود.

توجه: ویدئوی تهیه شده از این اثر را در انتهای خبر را ملاحظه نمایید.

شرح اثر نگار میرزائیان با عنوان ساعت 11 شب به قلم هنرمند: 

ساعت یازده شب هنگامیکه مرز حقیقت و رویا در خواب برایم باریک می شود و حس کردن درد در دستها این مرز را باریکتر می کند چسبندگیه جوارحم و تعداد دستها شاید از سر ترسهایم برای از دست دادن و تبدیل شدن به هشتپا. دریایی قرمز مثل همان نقاشیه مورد علاقه ام از هلن فرانکنسالر. هنوز که درک جوارحم برایم سخت بود در آب دریای قرمز فرو رفتم و مس خون هشتپا آب را آبی می کرد و حس غرق شدن مرز رویا و واقعیت را برایم انقدر باریکتر می کرد که لحظه ای تمام ناشدنی بود.

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir