ورک شاپ تخصصی لمپ ورکینگ به همراه نمایشگاه تخصصی شیشه گری در تهران برگزار می شود
یکشنبه 10 آبان 1394 بازدید: 3252

مرکز آموزش­های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر برای اولین بار در کشور ورک شاپ تخصصی لمپ ورکینگ (شیشه کاری با حرارت مستقیم) را به همراه نمایشگاه آثار هنری مرتبط در تهران برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر، این کارگاه آموزشی بارویکرد کارآفرینی و اشتغال زایی و با همکاری استاد هیاس در سه بخش کارگاه عملی، برپایی نمایشگاه آثار هنری و سمینار آموزشی برگزار می شود.

ورک شاپ تخصصی لمپ ورکینگ (شیشه کاری با حرارت مستقیم) پیش از این در منطقه، تنها در کشور ترکیه برگزار شده و در آن قرار است به مدت 15 روز کارگاه عملی برای هنرجویان علاقمند برگزار شود. حضور در این بخش به صورت تک نفره است و نوبت هر هنرجو با وقت قبلی تعیین می­شود.

همزمان با این برنامه از 30 آبان ماه تا 15 آذر ماه نمایشگاهی از آثار استاد هیاس با حضور استاد سازنده در نگارخانه مرکز آموزش­های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر برگزار خواهد بود.

در پایان نیز تمام هنرجویان حاضر در این برنامه در یک سمینار آموزشی شرکت خواهند کرد.

شرح مختصری از این تکنیک در جهان، نقد هنری توسط دکتر نور الدین سالمی منتقد و نویسنده، بیان شیوه های در آمد زایی و کارآفرینی با این تکنیک و معرفی هنرمندان شاخص جهان و نمایش آثار ایشان از جمله سرفصل های محتوایی این رویداد هنری می باشد.

محتوای آموزشی این ورک شاپ شامل تکنیک­های لمپ ورکینگ و زیر شاخه­های آن، آموزش ساخت مهره به صورت فردی، آشنایی کامل با رشته لمپ ورکینگ، آشنایی کامل با رشته های زیر مجموعه لمپ ورکینک (نئون و نئون پلاسما) و معرفی آثار برجسته دنیا در زمینه لمپ ورکینک و تجزیه و تحلیل نحوه کار و ظرفیت­ها و قابلیت­های این تکنیک می باشد.

استاد هیاس کرمانشاهی و دانش آموخته رشته شیشه گری علمی و آزمایشگاهی، دارای مدرک درجه 2 هنری از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی می باشد. وی 2 سال دوره طراحی فیگوراتیو در باکو نزد خانم سونا نقیوا و 2 سال دوره مجسمه سازی را نزد استاد مهدی صمدی (هنرمند مجسمه ساز تبریزی و مدرس در آکادمی هنر آذربایجان) گذرانده است و دوره های شیشه گری حرارت مستقیم (flameworking) و تکنیکهای نوین آن را زیر نظر اساتید مجرب شیشه در ایتالیا گذرانده و شروع به ساخت مهره های شیشه ای با الهام از مهره های شیشه ای یافته شده درچغازنبیل کرده است. ایشان در ساخت نئون که امروزه در هنر معاصر جایگاه ویژه ای دارد نیز تبحر دارد و تاکنون در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است.

 

علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها می توانند به نشانی های اینترنتی www.jdart.ir و www.jdhonar.ir و یا به آدرس خیابان انقلاب، خیابان دروازه دولت، خیابان خاقانی، شماره 81 مراجعه و برای کسب  اطلاعات بیشتر با شماره های 5_88328652  تماس بگیرند.

 

 

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir