اتوکد - تری دی مکس - رویت

مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر

جدول دوره نرم افزارهای تخصصی معماری - ترم تابستان 1402 

نرم افزار AutoCAD

ردیف
عنوان درس استاد مدت (ساعت) ظرفیت روز و ساعت تشکیل کلاس
شهریه (تومان)
کل دوره
اتوکد (معماری)
 
حمیدرضا اعرابی 30 10 پنجشنبه 18-15 2100000
 

نرم افزار 3Ds MAX

ردیف
عنوان درس استاد مدت (ساعت) ظرفیت روز و ساعت تشکیل کلاس
شهریه (تومان)
کل دوره

تری دی مکس کاربردی

پیمان  تاجیک 30 5  پنجشنبه 19-16 3800000

 

-اتوکد چیست؟

بگذارید به زبان ساده بگوییم، اتوکد ابزاری دیجیتال است برای خلق نقشه‌های مهندسی. یعنی به‌جای اینکه خط‌‌کش در دست بگیرید و روی میز نقشه‌کشی و کاغذ کالک و پوستی نقشه بکشید، اتوکد همان نقشه‌ها را با ابزارهای دقیق و تمیز در کامپیوتر برایتان خلق می‌کند. این نرم‌افزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیط‌های دو و سه بعدی را دارند.

 نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی دو و سه بعدی، همچنین ترسیم فنی است. درواقع، وجود عبارت CAD در نام این نرم‌افزار کوتاه شده عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم‌افزار است. البته در منابع مختلف دیگر CAD را به‌عنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم‌افزار نیز معرفی کرده اند. این نرم‌افزار ویرایش‌های مختلفی متناسب با رشته‌های معماری، عمران، شهرسازی و راهسازی، برق، مکانیک، جغرافیا، طراحی صنعتی، تاسیسات و لوله‌کشی و ابزارآلات دارد.

 

3D-Max چیست؟

اگر ذوق هنری مثل نقاشی کردن یا تخیل قوی دارید، نرم‌افزارهای سه‌بعدی از جمله  3D-Max(3 دی استودیو مکس) این اجازه را به شما می‌دهد که به ذهنیت و ایده‌های خود عینیت ببخشید. نرم‌افزار  3D-Maxیکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای موجود در صنعت گرافیک سه‌بعدی است. این نرام‌افزار در ابتدا متعلق به اتودسک نبود اما این شرکت بعدها امتیاز آن را در اختیار گرفت. 3D-Max یکی از نرم‌افزارهای اشتغالزا و مولد است که در صنایع مختلفی از جمله ساخت انیمیشن، گرافیک، جلوه‌های ویژه سینمایی، معماری و شهرسازی، طراحی صنعتی و... کاربرد دارد.

 

V-Ray چیست؟

پلاگین، برنامه‌ای است که به‌تنهایی کاربردی ندارد و روی یک برنامه بزرگ‌تر دیگر نصب می‌شود و قابلیت‌هایی را به برنامه اصلی اضافه می‌کند که پیش از نصب پلاگین وجود نداشته.  V-Rayنیز در حقیقت یک پلاگین  معروف و کاربردی و حرفه‌ای برای 3DMax است که به‌وسیله کمپانی Chaos Group تولید شده است. در واقع V-Ray به‌عنوان یک موتور رندر به‌وسیله آنالیز نور و سایه‌ها و متریال مخصوص به خود رندرهای واقع‌گرایانه از صحنه‌های کاربر به ارمغان می آورد.

V-Ray در حال زیر در نرم‌افزارهای زیر کاربرد دارد؟

3DMax، Cinema 4D، Maya، Sketchup، Softimage،Blender ، Rhinoceros

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir