شنبه 6 مرداد 1397
بازدید:
1547
باقر رجبعلی - نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی - از فرمولی برای پرفروش شدن کتاب نوشته است.
او در یادداشتی که با عنوان «چرا بعضی کتابها پرفروش میشوند؟» در اختیار ایسنا گذاشته نوشته است: نمیدانم از فرمولی که بنگاههای معاملات مسکن یا نمایشگاههای فروش ماشین در درون خود دارند و آن را به طرزی غیرمحسوس اجرا میکنند اطلاع دارید یا نه؟ عین همان فرمول در بعضی از انتشاراتیها هم رواج دارد و تنها مختص این روزگار و اینجا هم نیست؛ در همه زمانها و همه کشورها رواج دارد. شما اگر بخواهید ماشینی یا ملکی را بخرید، آنها آن ماشین یا ملکی را برای فروش به شما پیشنهاد میکنند که مال خود و همکارانشان است. ممکن نیست ماشین یا ملکی را که من و شما و دیگر آدمهای گذری در آنجا، به اصطلاح فایل کردهایم، در اولویت فروششان باشد، زیرا سود آنچنانی برایشان ندارد (از استثناها میگذریم). کسی میپرسد....
دامه مطلب در سایت مرجع