رئیس جمهور: نقش آفرینی جهاددانشگاهی در زمینه جذب، اشتغال و شکوفایی نخبگان
یکشنبه 27 شهریور 1401 بازدید: 273

رئیس جمهور: نقش آفرینی جهاددانشگاهی در زمینه جذب، اشتغال و شکوفایی نخبگان 

رئیس جمهور در دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی از جهاددانشگاهی و دیگر دستگاه‌های دارای مسئولیت در حوزه نخبگان خواست زمینه جذب، اشتغال، رشد و شکوفایی نخبگان را بیش از پیش فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنج‌شنبه سوم شهریورماه در دیدار با مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی، خانواده آنها، اساتید و معلمان فعال در این حوزه، با ابراز خرسندی از حضور در جمع آنان گفت: برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و افتخارآفریدن برای کشور در هر عرصه‌ای برای جامعه بسیار شیرین، عزت‌آفرین و دلپذیر است.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد مرحوم کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: نام ایشان یک نماد از اراده، تصمیم، علم، دانش و فناوری است. ایشان با شعار «ما می‌توانیم» و با کمترین امکانات پژوهشگاه رویان را راه‌اندازی کرد. 

وی افزود: موفقیت‌های نخبگان کشور در المپیادهای علمی جهانی، از مهم‌ترین مصادیق امیدآفرینی در کشور و بسط روحیه خودباوری در جامعه است.

دکتر رئیسی نیروی انسانی نخبه را مهمترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند و اظهار داشت: شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید، قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود.

آیت‌الله رئیسی در این مراسم که دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی، دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری ، دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آن حضور داشتند؛ موافقت خود را با پیشنهاد دکتر دهقانی فیروزآبادی برای آنکه این نهاد بستر سیال جذب و حضور نخبگان باشد اعلام کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند به باشگاه فکری و اندیشه ورزی برای همه نخبگان و فرهیختگان تبدیل شود.

جهت مطالعه خبر با جزئیات بیشتر به https://acecr.ac.ir/fa/news/47945 مراجعه کنید.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir