رئیس جهاد دانشگاهی: فیلم صنعتی به استفاده از تولید ملی کمک می‌کند
شنبه 20 آذر 1395 بازدید: 1936

رئیس جهاد دانشگاهی ضمن ابراز تاسف از اینکه فعالیت‌های هنری در شاخه‌های صنعتی و فناوری به خوبی فرهنگ‌سازی نشده، معتقد است با فیلم و عکس می‌توان تولیدات و محصولات ایرانی را به شکل مناسبی به مخاطب معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی درباره لزوم رسیدگی به آثار تولید شده در زمینه‌های صنعتی و فناوری اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم در کشور اقدام‌های مناسبی جهت تهیه فیلم‌های آموزشی انجام دهیم و این مشکل در رشته‌های مختلف احساس می‌شود.

وی ادامه داد: علم و فناوری که در کشور تولید می‌شود باید با قالبی مناسب در اختیار دیگران قرار بگیرد تا هم امکان بهره‌برداری از آن‌ها وجود داشته باشد و هم با ثبت در تاریخ، نسل‌های آینده از فعالیت‌هایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام شده، باخبر شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی بهترین تبلیغات را برای معرفی فعالیت‌های علمی و فناوری، تهیه و تولید فیلم‌های صنعتی و فناورانه دانست و گفت: یکی از کاربردهای مهم این آثار، ثبت تجارب دیگران در یک پروژه کاری است تا وقتی‌ دیگران هم در شرایط مشابه قرار گرفتند، از مسیرهای مشابه باخبر شده تا به این شکل بتوانیم ضریب اشتباه را هم کم کنیم.

فیلم صنعتی و فناورانه به استفاده از تولید ملی کمک می‌کند

طیبی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی مردم از کالای تولید شده داخلی استفاده می‌کنند که از تولید آن هم به بهترین شکل باخبر شده باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سال‌ها با اینکه تولیدات صنعتی در سطح بالایی داشتیم، اما نتوانستیم آن‌ها را به شکل مناسبی به مردم معرفی کنیم تا به استفاده از اقلام ایرانی ترغیب شوند. به همین دلیل لزوم ساخت فیلم‌هایی که بتواند این محصولات را در شکل صحیح برای مخاطب هدف معرفی کنند، بسیار مهم است.

وی همچنین تاکید کرد: در زمینه توسعه صنعتی و فناوری کشور مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد که باید به شکلی گفته شوند، اما لازم است که افراد دغدغه‌مند وارد این حوزه شده و در ارتباط با مجموعه‌ای مانند جهاد دانشگاهی و داشتن فیلمنامه‌های خوب، آثار مناسبی هم بسازند.

جهاد دانشگاهی به کمک فعالیت‌های صنعتی و فناورانه بومی می‌آید

رئیس جهاد دانشگاهی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه این نهاد دانشگاهی برای معرفی فناوری و صنعت بومی به مردم پیش قدم شده است، گفت: با استفاده از مجموعه توانمندی‌هایی که در اختیار داریم، برقراری ارتباط میان افراد علاقه‌مند به این حوزه را راحت‌تر خواهیم کرد. در واقع، حضور جهاد دانشگاهی می‌تواند در به نتیجه رساندن فعالیت‌های تجاری موثر باشد.

طیبی در پایان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی که سال گذشته توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار شد، عنوان کرد: وقتی جشنواره‌ای بتواند علاقه به استفاده از کالای ایرانی را در مردم به وجود بیاورد و باعث فرهنگسازی شود، یعنی بخشی از خلا را پُر کرده و ما هم با رضایت از آن، امیدواریم این جشنواره سیر صعودی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی توسط جهاد دانشگاهی هنر با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری مسعود نجفی برگزار می‌شود. شعار این دوره از جشنواره، «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» است


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir