آثار برتر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش برای تولید و ورود به بازار حمایت می‌شوند
یکشنبه 27 فروردین 1396 بازدید: 2238

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش از حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای تولید و ورود به بازار پوشاک و مد و لباس کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، بهزاد رشیدی رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری حرکتی خلاقانه بود که از سال‌های گذشته در مجموعه جهاد دانشگاهی هنر شکل گرفته و با هدف ایجاد انگیزه در میان طیف گسترده ای از دانشجویان در رشته‌های گوناگون هنری برای کمک به بهبود کیفیت مد و لباس و فرهنگ پوشش کشورمان گام‌هایی را تا به امروز برداشته است.

بهزاد رشیدی با اشاره به ورود برخی طرح‌های ناهنجار و غیرمتعارف با فرهنگ ایرانی از دیگر کشورها در حوزه مد و لباس، اظهار داشت: بی تردید یکی از دستاوردهای این جشنواره، جلب توجه مسئولین به توانایی و قابلیت دانشجویان عرصه هنر برای مقابله با تهاجم فرهنگی بوده و اینکه قشر دانشجو و هنرمندان جوان می توانند با استفاده هنرهای مختلفی همچون انواع رودوزی ها، چاپ سیلک، چاپ روی پارچه، نقاشی، باتیک و... به شکل مناسبی، مفاهیم مرتبط با فرهنگ اسلامی و ایرانی را منتقل نمایند و طرح ها و نماد ها و نقوش ایرانی و اسلامی را جایگزین طرح‌های ناهنجار و غیرمتعارف موجود بر روی تی شرت ها موجود در بازار نمایند.

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش ادامه داد: در این جشنواره پوشش تی شرت در نظر گرفته شده است که که هم کاربردی بوده و عمومیت دارد و هم حداقل در یک نیمه سال پوشش غالب جوانان در جامعه می باشد.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به این دوره از جشنواره، از حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای ورود به بازار مد ولباس کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی مؤثر تولیدکنندگان پوشاک با این دوره از جشنواره و نظر به قول مساعد دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بتوانیم آثار منتخب این دوره از جشنواره را برای تولید و ورود به بازار پوشاک داخلی حمایت کنیم.

رشیدی در ادامه به تشکیل شبکه‌ای از رابطین پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در دانشگاه‌های منتخب کشور اشاره و ادامه داد: وجود این شبکه ارتباطی و انتشار پیام و فراخوان این دوره از جشنواره در سطح کشور موجب شد تا پیش از برگزاری این رویداد، چند کارگاه طراحی و تولید آثار هنری بر روی تی‌شرت در شهرهایی همچون تبریز، سنندج و تهران برگزار شود.

وی گفت: رقابت امسال بین حدود 500 اثر و هنرمندان و دانشجویانی از سراسر کشور می باشد و انشاالله در نیمه دوم اردیبهشت ماه مراسم پاسیانی و تقدیر از برگزیدگان برگزار می شود.

رئیس جشنواره نقش تن‌پوش افزود: یکی از ویژگی های این دوره از جشنواره هدفدار شدن جشنواره است و سعی شده آثار هنری در موضوعات و محورهایی همچون ارزش‌های انسانی، کمک به هم‌نوع، موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و زنگی شهری جهت دهی شوند.

 رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر همچنین با اشاره به ضرورت نمایش این آثار برای مخاطبان در سطح جامعه، افزود: امسال سعی خواهد شد آثار منتخب و برگزیده این دوره و حتی آثار برگزیده دوره های قبلی جشنواره نقش تن پوش در قالب نمایشگاه هایی، به نمایش عمومی در ‌آیند.

رشیدی در خاتمه گفت: امید است جشنواره نقش تن‌پوش بتواند گام‌های مؤثری در زمینه الگوسازی و ترویج استفاده از نقوش برآمده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در عرصه مد و لباس کشورمان برداشته و نگاه دو سویه هنری و شناسایی ذائقه جامعه بتواند ما را در ورود طرح‌های منتخب جشنواره به بازار یاری رساند.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدو لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و وزارت علوم فناوری و تحقیقات، به دبیری الهام زایجانی، اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir