معاون آموزشی جهاددانشگاهی: حمایت از این نهاد حرکت علمی را شتاب می دهn
چهار شنبه 21 تیر 1396 بازدید: 1284

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،  دکتر سید سعید هاشمی در جریان بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان جها دانشگاهی اظهار داشت: دارای ۳ پژوهشگاه، 27 پژوهشکده، ۲۱ مرکز رشد، ۴۲ واحد استانی، ۲ پارک علم و فناوری، ۲ دانشگاه، 8 موسسه علمی و ۱۰۰۰ عضو هیات علمی است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از دولت بودجه می‌گیرد، اظهار کرد: کمتر از ۱۰ درصد این مبلغ به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی از طریق آموزش و پژوهش درآمدزایی می‌کند اما انتظار داریم در بخش تحقیقات به ویژه در حوزه تحقیقات بنیادی مورد حمایت قرار بگیریم؛ زیرا بضاعت ما در جهاد دانشگاهی اندک است.
دکتر هاشمی گفت: دکتر نوبخت (رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) در سال ۹۴ قول داده بود که بودجه جهاددانشگاهی را به دو برابر افزایش دهد که این افزایش در مسیر جدول ۱۴ رفت و این جدول نیز محقق نشد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی تاکید کرد: توجه خاص و حمایت از مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند حرکت‌های علمی را شتاب مضاعف دهد از این رو از کمیسیون بهداشت مجلس درخواست داریم که در زمان بودجه‌ریزی، به جهاددانشگاهی نگاه خاصی داشته باشند.
وی افزود: جهاددانشگاهی با اعداد ناچیز کارهای بزرگی را در مراکز تحقیقاتی خود انجام می‌دهد. بنابراین هر میزان که بودجه این نهاد افزایش یابد ۱۰ برابر آن می‌توان انتظار اجرای پروژه از این نهاد داشت.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir