جشنواره «پائیز برگ» توسط هنرمندان دانشگاه هنر در محوطه میدان مشق برگزار می شود
یکشنبه 26 آذر 1396 بازدید: 589

جشنواره «پائیز برگ» نخستین برنامه از جشنواره‌ای است که هر فصل با هدف گسترش و توجه به هنرمعاصر در یک گفتمان محیط زیستی و شهری با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، انجمن دانش آموختگان و انجمن هنر و طبیعت هوم برگزار می‌شود


 به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر ،به نقل از دبیر جشنواره «پاییز برگ» (فرشته زمانی)، رویکرد اصلی جشنواره ایجاد فضا برای درک و ارتباط بیشتر هنرمندان با طبیعت شهری و استفاده از مواد و مصالح طبیعی آن است. با توجه به اینکه این جشنواره هر فصل با یک گرایش خاص در ماده اصلی خلق آثار و مکان برگزاری،  انجام می شود، اهمیت توجه به تغییر فصول در فضای شهری و درک خصوصیات منحصر به فرد آن توسط هنرمندان، اهمیت ویژه‌ای برای برگزارکنندگان دارد.


در جشنواره «پائیز | برگ» تاکید بر تفکیک برگ‌های پاییزی از زباله‌های شهری و تغییر نگرش به جزیی از طبیعت در تفکر انسان شهرنشین ،تاکید و توجه به خصوصیات شاخص هر فصل و درک آن توسط هنرمندان و مخاطبان آثار، در این دوره برگ های پاییزی،  به عنوان ماده اصلی کار هنرمندان مورد توجه است. به همین منظور هنرمندان علاقه‌مند به حضور در جشنواره ایده‌ کار را بر پایه استفاده از برگ‌های پائیزی قرار می دهند اما در انتخاب رسانه کاری خود همچون چیدمان، پرفورمنس، هنرمحیطی، هنر ویدئو، هنر دیجیتال... و استفاده از ابزارها و مواد تلفیقی برای خلق اثر آزاد هستند.


در این دوره هنرمندان و اساتید مدعو به خلق آثار می پردازند و بازدید برای علاقه مندان آزاد است.


 
زمان برگزاری جشنواره 24 و 25 آذر ماه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و مکان ، باغ ملی؛ از سر در دانشگاه هنر تا سر در باغ ملی ( میدان مشق)می باشد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir