داروغه‌زاده در پاسخ به ایسنا مطرح کرد: تصمیم برای بخش خارج از مسابقه‌ی فجر منوط به تقاضاست
دوشنبه 11 دی 1396 بازدید: 451

 دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: اگر برخی فیلمسازان تقاضای نمایش فیلم خود را در بخش خارج از مسابقه جشنواره داشته باشند، شورای سیاست‌گذاری جشنواره این موضوع را بررسی خواهد کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده پس از اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه برخی فیلمسازان مطرح اثرشان به جشنواره نرسیده و آیا امکان دارد بخش خارج از مسابقه‌ای برای نمایش این فیلم‌ها در نظر گرفته شود، گفت: احتمال چنین چیزی بعید است چرا که معمولا فیلمسازان تمایلی به نمایش فیلم خود در بخش خارج از مسابقه ندارند اما اگر تعداد تقاضاها در این باره زیاد باشد، موضوع در شورای سیاست‌گذاری جشنواره بررسی می‌شود.

او که پس از اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه برای شرکت در جلسه‌ای به مجلس شورای اسلامی رفت درباره این جلسه توضیح داد: همان طور که پاسخگوی اهالی رسانه هستیم، پیش از شروع جشنواره به سوالات نمایندگان کمیسیون فرهنگی نیز پاسخ می‌دهیم و صحبت‌هایی درباره فیلم‌ها و خود جشنواره مطرح خواهد شد.

داروغه‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جشنواره در استان‌ها و نمایش فیلم‌ها در شهرهای دیگر توضیح داد: طبق توافقی که صورت گرفته در برخی شهرها فیلم‌های جشنواره نمایش داده می‌شوند و سازمان سینمایی پرداخت مبالغ نمایش فیلم‌ها را متقبل شده است، اما با این حال تعداد نمایش فیلم‌ها در تهران کمتر خواهد شد.

دبیر جشنواره‌ فیلم فجر ادامه داد: این مساله هم به دلیل تقاضای تهیه‌کنندگان بوده و همچنین تعداد کمتر سینماهای که در تهران درگیر جشنواره می‌شوند تا در هنگام اکران عمومی آسیب به وضعیت اکران فیلم‌ها نرسد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir