ملیحه بخشیان: تصویر سازی نمایش تصویری یک مفهوم و یا روایت است
دوشنبه 12 شهریور 1397 بازدید: 1930

 ملیحه بخشیان مدرس تصویر سازی جهاد دانشگاهی هنر درباره رشته تخصصی خود گفت: تصویرگر با توجه به روایتی که در اختیارش قرار می گیرد، مفهوم تصویری گر را به سمت هدف یابی پیش می برد.

ملیحه بخشیان مدرس تصویر سازی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنردرباره رشته تصویر سازی گفت: تصویر سازی یک نوع نمایش تصویری در جهت رساندن یک مفهوم و روایت است. عمده ترین تفاوت بارز آن با نقاشی این است که نقاشی دارای روایت و مفهوم خاصی نیست، در واقع وابسته به چیزی نیست . هنرمند در دنیای خود  تصویری و ایده ای در ذهن خود خلق می کند، اما تصویرگر به متن و  تصویر سفارش دهنده وابستگی دارد و این شاخصه وجه تفاوت  نقاشی و تصویر سازی را مشخص می کند.

وی در ادامه افزود: تصویرگری یک هنر تجسمی است  و در واقع با عکس ، رنگ  و انواع متریال های متفاوت سرو کار دارد ولی این عناصر در مفهوم تصویر گر تاثیری ندارد. در واقع تصویرگر با توجه به روایتی که در اختیارش قرار می گیرد، مفهوم تصویری گر را به سمت هدف یابی پیش می برد.

مدرس تصویر سازی جهاد دانشگاهی هنر، بیان کرد: تصویر گری یک رشته نوپایی است  که به تازگی در جهاد دانشگاهی هنر برای هنرجویان تدریس می شود. ولی هنرجویان این رشته چون دوره‌های طراحی را آموزش ندیده اند در اوایل دوره  با مشکلاتی روبرو هستند که این مسله باید توسط مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر مرتفع شود.

بخشیان با اشاره به تفاوت تدریس دوره های آموزشی رشته تصویر گری جهاد دانشگاهی هنر با مراکز دانشگاهی ، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی جهاددانشگاهی هنر بیشتر حول محور کیفیت و پرهیز از دروس اضافی و زمانبر است . هنرجویان در این مرکز،  آموزش و مهارت های پر باری را تجربه می کنند.همچنین مسایل درسی و تئوری در کنار عملی جهت روشن شدن ذهن هنرجویان توضیح و دنبال می شود.

وی بیان کرد: برگزاری ورکشاپ جهت شرکت دانشجویان از رشته های مختلف هنری ، دعوت اساتید به منظور آشنایی هنرجویان با شیوه های متفاوت تدریس ، روند اجرایی و بازدهی دوره ها را برای هنرجویان بالا می برد.

مدرس تصویر سازی جهاد دانشگاهی هنر، گفت: خروجی هنرجویان در تمامی رشته ها به ویژه رشته تصویر سازی در جهاد دانشگاهی هنر به دلیل کیفیت و متد آموزشی بالا  و بارز است . به طوری که زمینه بروز قوی هنرجویان را در عرصه بازار کار و حتی حضور آنها به عنوان کارآفرین در جامعهرا فراهم می سازد.

بخشیان در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه در راس و اولویت به هنر جویان قرار دارد. هنرجویان با کسب مهارت لازم و جامع در جهاد دانشگاهی هنر به راحتی می توانند نبض بازار کار را به دست بگیرند. از طرفی این مرکز آموزشی با برخورداری از پتانسیل قوی هنرجو می تواند به عنوان پل ارتباطی با بازار کار ، اهرم کمکی قوی در راستای شکوفاتر شدن این هنرجویان و گسترش محورهای آموزشی در جامعه شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir