برگزاری دوره تخصصی طراحی و مدلسازی طلا و جواهرات
یکشنبه 25 شهریور 1397 بازدید: 5390

برگزاری دوره تخصصی طراحی و مدلسازی طلا و جواهرات ترم پاییز 97

 

مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در ترم پاییز 97 برای دوره طراحی طلا و جواهرات ثبت نام می نماید.

هنرجویان علاقه مند ابتدا در این دوره با اصول اساسی طراحی جواهرات؛ همچون توازن، ارگونومی، تناسب، وحدت و پیوستگی، کنتراست و هارمونی، دانش مواد و زیبایی شناسی شکل ظاهری آشنا شده تا به کمک آموخته های خود بتوانند ایده ی اولیه خود را بر روی کاغذ پیاده سازی نموده و با راهنمایی های اساتید سعی در پرورش قدرت خلاقیت خود نمایند. پس از ایجاد طرح اولیه و بر طرف نمودن کاستی های احتمالی و پروراندن آن طح نهایی آماده می شود.

ساخت و تولید جواهرات در مراحل بعدی انجام می پذیرد. مرحله دوم کار تولید یک مدل اولیه از طرح نهایی است که به آن مدلسازی گفته می شود. مدلسازی با استفاده از مواد ارزانتر همچون موم سخت و یا برنج، و به یکی از روش های سنتی (ساخت دستی)، به روش تراشکاری و یا پرینت سه بعدی انجام می پذیرد. امروزه با پیشرفت علوم رایانه ای با استفاده نرم افزارها و با دقت بالا مدلسازی انجام می شود. از اینرو نرم افزار ماتریکس برای درس مدلسازی در مرکز آموزش های جهاد دانشگاهی هنر در نظر گرفته شده است.

سپس از مدل اولیه به روش ریخته گری از مدل اولیه، قالب تولید می شود. این قالب ها به یکی از دو نوع لاستیکی و یا سلیکونی می باشد و هدف از آن قرار دادن چندین مدل در یک قالب کلی برای تولید انبوه می باشد. مراحل بعدی تزریق موم، شاخه کردن مدل های مومی و مستقر کردن آن ها درون سیلندرهای ریخته گری، گچ گیری سیلندرهای ریخته گری، موم زدایی و پخت سیلندر، ریخته گری، برش قطعات از درخت و شستشوی آن ها، پرداخت و جلا، آبکاری و پرداخت نهایی می باشد.


پرده بگردان و بزن ساز نو ...

دپارتمان طراحی طلا و جواهرات فعالیت آموزشی خود را از ترم پاییز 1397 با حضور کادر آموزشی جدید و مجرب دانشگاهی آغاز می نماید. اساتید فعال این دپارتمان، مهندس رضا عطارزاده در بخش طراحی و خانم آرزو اله وردی در بخش مدلسازی کامپیوتری (ماتریکس) می باشند.

مهندس عطارزاده، دانش آموخته دانشگاه تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته طراحی صنعتی با گرایش طراحی زیورآلات می باشند. از سال 1382 و به صورت حرفه ای مشغول به طراحی طلا و جواهرات برای کارخانجات متعدد بوده و از سال 1384 اقدام به تاسیس دفتر طراحی و مشارکت در تولید نموده اند. حاصل فعالیت در این سال ها طراحی و ساخت بیش از یکصد هزار اثر می باشد.

نامبرده از سال 1386 وارد فعالیت آموزشی شده و سابقه ی تدریس در آموزشگاه های آفتاب اصفهان و حکمت علوی تهران، و دانشگاه های علمی و کاربردی اتحادیه و کوثر تهران و سابقه چندین دوره ورک شاپ آموزشی را دارا می باشند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه ترم پاییز 97 بر روی لینک دوره های طراحی تخصصی طلا و جواهرات کلیک نمایید.

و یا با شماره تلفن های 02188328652 الی 5 و یا 09389382473 تماس بگیرید.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir