پیام دکتر حمیدرضا طیبی به جشنواره فناوری و صنعتی
چهار شنبه 7 مرداد 1394 بازدید: 3795


به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، در متن پیام دکتر حمیدرضا طیبی به جشنواره فناوری و صنعتی آمده است:
«اندیشه پیشرفت و حركت رو به جلو، همواره در میان ایرانیان یکی از اولویت‌های اساسی بوده و با وجود فراز و فرودهای تاریخی، هيچ‌گاه متوقف نشده است.
براي كشوري كه در طول تاریخ سختی‌‌ها، تحریم‌ها و هجمه‌های زیادی تجربه كرده اما پايدار بر عقايد متعالی خود مانده، ايامي كه در حال سپري شدن است، يكي از مهمترين مقاطع تاريخي آن است.
امروز آهنگ پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه‌های فناوری و صنعت، بیش از هر زمانی در کشور به گوش می‌آید و برای کمک به این روند حرکتی و شتاب بخشی به آن، فرهنگ‌سازی در زمینه خودباوری و اعتماد به توان داخل و ایجاد گفتمان پیشرفت به ویژه در بین نسل جوان ایرانی، بسیار ضروری و حیاتی است. از میان روش‌های تجربه شده فرهنگ‌سازی و هدایت افکار نیز، استفاده از قابلیت‌های بالای هنر به ویژه هنر سینما و جادوی تصویر، از اساسی‌ترین راهکارهای موثر و ماندگار است.
برهمين اساس جهاد دانشگاهي، به عنوان نهادی الهام‌بخش و دانش بنيان، در کنار فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود در عرصه‌های مرتبط با توسعه فناوری و صنعت، چند سالی است با ایجاد دبیرخانه‌ای دائمی و با همکاری و حمایت دستگاه ها و سازمانهای مسئول و متولی توسعه فرهنگ، فناوری و صنعت، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعت را برگزار کرده و برای ایجاد تعامل و هم افزایی هنر با صنعت و فناوری، معرفي و نمایش فعاليت‌ها و دستاوردهاي كشور، حمايت از توليد ملي و ايجاد روحیه خودباوري در نسل جوان و دانشگاهي کشور تلاش می‌کند.
این جشنواره بعد از سه دوره برگزاری، به عنوان يك رويداد فرهنگي ارزنده، در سال‌هاي اخير راه رشد و كمال را پيموده و تا اندازه زیادی در مجامع فرهنگی و صنعتی شناخته شده و این موضوع مجموعه انتظارات از دبیرخانه جشنواره را بیشتر کرده است. لذا بر دست اندرکاران آن لازم است از فرصت ارزشمند ایجاد شده برای خدمت به کشور بهره برده و تمام همت خود را به میدان آورده تا بار دیگر در مجموعه جهاد دانشگاهی بتوانيم نیازی از عرصه علم، فناوری و صنعت و پرده‌هاي پاك سينما در ايران را مرتفع كنیم و خشتي دیگر بر خشت‌های انقلاب بگذاریم.
برخود لازم مي‌دانم از تلاش‌هاي جهادگونه همكارانم در جهاد دانشگاهي واحد هنر و همه كساني كه اين واحد را در برگزاري دوره سوم اين جشنواره ياري داده‌اند، سپاسگزاري نمايم و از خداي بزرگ براي دست اندركاران صديق و كوشای این رویداد فرهنگی، پاداش شايسته الهي را طلب مي‌كنم».

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از امروز تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir