دبیر جشنواره مونولوگ: جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در حال پوست اندازی است
دوشنبه 19 آذر 1397 بازدید: 628

علی صابرالشعرا گفت: تلاش این جشنواره حضور گونه‌های متنوع اجرایی در میان آثار است به نوعی که طیف وسیعی از کارها با رنگ و لعاب‌های مختلف در جشنواره اجرا داشته و دیده شوند تا مطابق روال هر سال دو اثر برگزیده جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر به جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی معرفی شوند.
علی صابرالشعرا دبیر دهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در گفت و گو با خبرنگار ایسنای دانشگاه هنر درباره شکل گیری دبیرخانه این دوره جشنواره، گفت: امسال از یکم مرداد با حکم معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر دبیرخانه جشنواره مونولوگ آغاز به کار کرد و اولین قدم پس از شروع به کار رسمی دبیرخانه، آسیب شناسی دوره های قبلی جشنواره بود که در جلساتی با حضور دبیران دوره های پیشین جشنواره مونولوگ صورت پذیرفت.
او در ادامه اظهار داشت: همزمان و پیش از انتشار فراخوان دهمین جشنواره مونولوگ جلساتی با متخصصان حوزه تئاتر دانشجویی و فعالان اجراهای مونولوگ برگزار کردیم که در آن‌ها به دنبال ارائه‌ی تعریفی مشخص و جامع از مفهوم مونولوگ بودیم اما در خلال جلسات به این نتیجه رسیدیم که بجای دستیابی به یک تعریف قطعی از این مفهوم باید هر نمایشی که در جشنواره ثبت نام می‌کند به صورت جداگانه نسبت خود را با امر مونولوگ مشخص نماید.
صابرالشعرا در ادامه بیان داشت: تمرکز دوره دهم جشنواره روی این مسئله بوده که تمام افراد درگیر در جشنواره شامل بازبین‌ها، بازخوان‌ها، داوران و مدرسین ورکشاپ ها جوان باشند و فضای تئاتر دانشجویی را لمس کرده و متوجه آن باشند.
ایشان درباره‌ی انتخاب همکاران حاضر در دبیرخانه جشنواره گفت: در انتخاب افراد حاضر در گروه برگزاری جشنواره سعی شده تا از دانشجویان سایر دانشگاه ها علاوه بر دانشجویان دانشگاه هنر استفاده شود، البته که هیئت اصلی برگزاری جشنواره از دانشگاه هنر هستند. مشاور دبیر در این دوره از جشنواره نیز خانم دکتر غزل اسکندرنژاد از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر است.
دبیر دهمین دوره مونولوگ افزود: جشنواره بعد از 9 دوره برگزاری نیاز به پوست اندازی دارد و در این دوره تلاش فراوانی شده تا این پوست اندازی رخ دهد که البته با پایان جشنواره می توان به میزان موفقیت دبیرخانه در این امر پرداخت.
این کارگردان جوان تئاتر گفت: امسال جشنواره مونولوگ برای اولین بار در طی دو هفته برگزار می شود، تعداد آثار ثبت نامی و پذیرفته شدگان نهایی در این دوره از جشنواره با رشد فراوانی روبرو بوده به نوعی که اجرای آثار با توجه به امکانات موجود در یک هفته ممکن نبود. تعدادی از آثار پذیرفته شده در بخش جنبی جشنواره که به نام هفته مونولوگ در حال برگزاریست به روی صحنه می روند و بازبینی این آثار در حضور مخاطب صورت می پذیرد، در واقع از این طریق تلاش شده تا دانشجویان بیش از پیش بتوانند آثارشان را به مرحله اجرا درآورده و در مواجه با مخاطب قرار گیرند.
علی صابرالشعرا در ادامه اظهار داشت: تلاش این جشنواره حضور گونه‌های متنوع اجرایی در میان آثار است به نوعی که طیف وسیعی از کارها با رنگ و لعاب‌های مختلف در جشنواره اجرا داشته و دیده شوند تا مطابق روال هر سال دو اثر برگزیده جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر به جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی معرفی شوند.
فراخوان آثار دوره دهم جشنواره مونولوگ در مرداد ماه منتشر و ثبت‌نام از نیمه‌ی شهریور شروع شد.
لازم به ذکر است که دهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر از تاریخ 17 تا 30 آذر ماه و در چهار بخش اصلی، مونولوگ نویسی، بداهه پردازی و هفته مونولوگ در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

مصاحبه از آقای جعفر حجازی
انتهای پیام
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir