مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر
جدول دوره تربیت مربی هنرهای نمایشی کاربردی
ترم زمستان 1402
ترم
|
عنوان درس |
استاد |
مدت (ساعت) |
ظرفیت |
روز و ساعت تشکیل کلاس
|
شهریه (تومان) |
کل دوره |
آشنایی با تئاتر درمانی |
دکتر حسن پور گل محمدی
|
ساعت
50
|
13
|
چهارشنبه 15-9
|
2600000 |
بازی با مغز با تمرینات تئاتر |
آشنایی با بازی درمانی |
افزایش مهارت های فردی و اجتماعی کودکان با تئاتر |
آموزش تفکر خلاق |
بازی و یادگیری |
نقش مربی در پیشبرد نمایش خلاق |
دیدن و تحلیل نمایش کودک |
یادگیری کودک با شعر و موسیقی |
تربیت مربی با نمایش خلاق
مطالعات میان رشته ای در دهه های اخیر به خوبی جای خود را در سایر مطالعات تخصصی باز کرده اند. ترکیب مطالعات روانشناسانه و علوم تربیتی با تئاتر و نمایش از این موضوع مستثنی نبوده و با استفاده از تئاتر و نمایش خلاق می توان کیفیت مهارت های ارتباطی مربی های کودکستان را بالا برد. نتایج چندین پژوهش در این ارتباط نشان می دهد که استفاده از تئاتر تعلیمی و تربیتی در کودکستان ها علاوه بر اینکه نوعِ ارتباط مربی و کودک را به یک فعالیت مشارکتی و سودمند (و نه یک جانبه و یکطرفه) تبدیل می کند همچنین موجب شکوفا شدن استعدادهای کودکان شده است.
اهداف برگزاري دوره:
- آموزش مبانی نظری تئاتر تعلیمی و تربیتی
- آشنایی با تئاتر درمانی و بازی درمانی
- آشنایی با نمایش خلاق
- تقویت مهارتهای مربیان در پیشبرد فرایند نمایش خلاق
- تمرین و به کارگیری مبانی نظری و مهارتهای تئاتر تعلیمی و تربیتی
- فاصله گرفتن از آموزش های یک طرفه با استفاده از مشارکت کودکان
در پایان دوره از فراگیران انتظار می رود که علاوه بر دانش گذشته خویش، بتوانند نحوه استفاده از تکنیک های مربیان نمایش خلاق را در ارتباط با کودکان به اجرا بگذارند و با مشارکت دادن کودکان در فرایند نمایش، خلاقیت و فعالیت های ذهنی و بدنی را در آن ها تقویت کنند.
فراگیران پس از گذراندن این کارگاه (47 ساعت) ضمن آشنایی های مقدماتی و پایه می توانند به عنوان نیروهای تربیتی در کودکستان ها و مراکز پیش از دبستان جذب شوند.

